Loading...
dk

EON opladning virker ikke | Tesla Forum

skyblue
skyblue Jun 11 '20

Idag. Den plejer at virke. Men idag har jeg prøvet to forskellige standere og begge steder stopper ladning efter få sekunder. 

Antageligvis er det noget med bilen. 

Nu har jeg muligheden for at prøve igen, køre til Køge (kan nok lige komme tilbage igen hvis det heller ikke virker), eller ringe til Tesla.

Er der nogen der har erfaringer fra lignende situationer? Teknisk set kan det være problemet går væk af sig selv. Men helt rart er det ikke :)

KimT
KimT Jun 11 '20

Har du ringet til EON ?

De alm. standere kan man låse op med hvilken som helst RFID brik, og starte opladningen. Der er lidt forsinkelse på at validere RFID'en. Dvs. ladningen starter op med det samme, men stopper så igen hvis den ikke er valid.

Den kan også ske hvis du har flere RFID'er i samme nøglebundt, eller Dankort i nærheden når du låser standeren op (den får ikke fat i din EON brik, men en anden). Eller hvis der er fejl på din RFID

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 11 '20
skyblue
skyblue Jun 11 '20

Det er en mulighed. Jeg har min clever brik ved siden af, og det virker præcis som det der er sket.

Det er dog aldrig sket før, og i dag var det 2 gange i træk.

Jeg har ringet til EON, men de kan ikke se hvad der sker, med mindre man står ved standeren. De var ganske hjælpsomme hos EON, men har åbenbart ikke adgang til log data. Så jeg vil prøve igen, når arbejdsdagen er slut. 

skyblue
skyblue Jun 11 '20

Ok, det virkede nu. Men den var godt nok langsom i optrækket.

Tak for hjælpen!