Loading...
dk

Opdateret info eller kort over Super Chargere i Europe. | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 13 '20

Jeg kan læse at Tesla har lukket 4 SC i Spanien grundet Corona, mest fordi de ligger sammen med hoteller der ligeledes er lukkede. 

F.eks Tarragona på Hotel Boella, her bekræfter hotellet at selve hotellet er lukket men de svarer ikke på om SC stadig kører. 

Kunne godt tænke at vide om der findes et eller andet kort eller system hvorpå man kan se status på SC om de er åbne eller ej, det er jo ikke noget Tesla selv gider fortælle om.

Nogen der ved om denne mulighed findes?

 
baldur
baldur Jun 13 '20
Har du prøvet at klikke på dem i navigationen? Du kan se hvor mange ledige ladere over hele verden.
selsoe
selsoe Jun 13 '20
Jeg tror godt du kan regne med den status bilen viser dig for den enkelt supercharger. Så hvis den siger den er åben, er det også tilfældet.

Der findes også apps der replikerer denne information. Søg på Supercharger i App Store.
HemligNemlig
HemligNemlig Jun 13 '20

@selsoe, perfekt tak. Fandt en app der bekræfter dem der er midlertidig lukkede.

Ice2EV
Ice2EV Jun 14 '20

Wupsy, Tarragona var lige en af dem vi kiggede på at lade ved......... Hvad er de 4 andre der er lukket?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 14 '20
HemligNemlig
HemligNemlig Jun 14 '20
Getafe, Madrid: Hotel Ramada by Wyndham
Fuengirola, Malaga: Hotel Higuerón
Tarragona: Hotel La Boella
Burgos: Hotel Landa. Open between 8 and 22 hours only
TorbenS
TorbenS Jun 14 '20

Hvad er det for en APP som viser midlertidige lukkede Supercharger steder ?

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Jun 14 '20
bskaarup
bskaarup Jun 14 '20
Quote from selsoe

Jeg har brugt den her

Det må være denne for Android

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 14 '20
Ja det er den chargers for Tesla der linkes til jeg fik bekræftet hvad jeg har læst andre steder.<br />
Nu har Spanien så i dag meldt ud de allerede åbner for alle Schengen lande om en uge og ikke venter til 1/7 da deres smittetryk er 0,2 og altså langt lavere end feks Danmark.<br />
Så måske Tesla lukker op for de 4 steder igen hurtigere.
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Jun 14 '20
MikaelH
MikaelH Jun 15 '20
Citat fra HemligNemlig
Nu har Spanien så i dag meldt ud de allerede åbner for alle Schengen lande om en uge og ikke venter til 1/7 da deres smittetryk er 0,2 og altså langt lavere end feks Danmark.

Smittetrykket kan slet ikke bruges på den måde. Det siger jo blot noget om hvor mange andre én person smitter. Men er 20% af befolkningen smittet, og smittetrykket er 0,2, så er det jo væsentligt nemmere at blive smittet end i et land hvor der er 2% smittede og smittetrykket er 1.0. 

Så smittetrykket kan bruges som en indikation af hvordan det udvikler sig, og ikke den aktuelle smitte i landet. 
 

Ice2EV
Ice2EV Jun 15 '20

Er lidt i tvivl om der reelt er nogen der aner hvad smittetrykket betyder i virkeligheden.

 

Men hvis man kigger på døde eller smittede pr mill indbyggere, så bør det være bedste sammenligning. Dog med de usikkerheder der er om de rette bliver testet eller ej, om det ene stede rapporteres efter en agenda og det andet sted en anden. Det kan aldrig blive 100% ens og sandfærdigt.

 

Spanien har oplevet færre døde af/med corona(med ovennævnte usikkerheder) siden 1.juni end DK.

MOS
MOS Jun 15 '20

Så kan man vel bare multiplicere andelen af smittede med smittetrykket. Så har man en ret klar idé om risikoen for at blive smittet.

I Danmark er der registreret 245 nye smittede ud af en befolkning på 5,8 mio.

I Spanien er der registreret 2378 nye smittede ud af en befolkning på 46,9 mio.

På den baggrund konkluderer jeg, at der kun er ganske lidt forskel på risikoen for at blive smittet, uanset om man opholder sig i Spanien eller hjemme i Danmark. Forskellen er under alle omstændigheder langt mindre end forskellen mellem f.eks. Hjørring og Aalborg. Det afgørende er nok snarere, om man overholder de velkendte råd om afstand, hygiejne osv. end hvor man opholder sig.

MikaelH
MikaelH Jun 15 '20

Du kan heller ikke bare se på antal testede eller døde, uden at skelne til hvor mange der testes, eller hvordan man registrerer dødsfald. 

Det er ikke let at sammenligne på tværs af grænserne, netop fordi det håndteres og opgøres så forskelligt. 

Citat fra en anden hjemmeside der opgører smittetal:
"Spanien fik for knap 3 uger siden et nyt rapporteringssystem, og siden har dødstallene været helt utroværdige i forhold til antal smittede - hver dag siden har der typisk været 0, 1 eller 2 dødsfald. Søndag er der således 0. Der har i alt været 19 dødsfald siden 26. maj - til sammenligning kunne der før det nye rapporteringssystem være over 200 dødsfald om dagen."


Det betyder ikke at jeg er uenig i at det er mere usikkert at opholde sig i Spanien end i Danmark, men folk har en tendens til at konkludere en hel masse ud fra nogle tal de ikke helt kender baggrunden for. 

 

 

Ice2EV
Ice2EV Jun 15 '20

@MikaelH Ganske ligesom Mette konkluderede at landet skulle lukkes, og så viser det sig de kloge hoveder hos Statens virus central ikke havde helt ren mel i regnestokken.

Ligesom de ikke mener det er nødvendigt med tal for andre områder en nordsjælland fremadrettet.

jramskov
jramskov Jun 15 '20

Statens Virus Central :D :D :D

MOS
MOS Jun 15 '20
Citat fra Ice2EV

(...) helt ren mel i regnestokken.

LOL!

Er det kartoffelmel, man bruger, for at få skyderen i regnestokken til at glide lidt lettere?

Bruger selv en vintage Sharp Elsi Mate EL-230, som ikke behøver kartoffelmel ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 15 '20
Ice2EV
Ice2EV Jun 15 '20

Man skal ikke være for fumlefingeret

 

https://www.youtube.com/watch?v=wIiDomlEjJw

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 15 '20

Bruger min sunde fornuft og lader andre konkludere hvad de ser passer bedst til dem