Loading...
dk

Supercharger i Århus ikke med i oversigten? | Tesla Forum

jpx
jpx Jul 2 '20

Hej,

Når jeg går ind på min app, under "Charging", kan jeg ikke se de superchargers der er ved service centeret i Århus - er der en god forklaring på dette? Jeg kan se Randers/Hedensted/Haverslev/Middelfart, men ikke de 4 der står i Århus. 

Det skyldes at jeg endnu ikke har fået opsat en ladestander hjemme, så jeg må stadig køre ud og "tanke", og så kunne det være fint om man kunne se, at der var 3 andre derude - som der var her til aften....

KimT
KimT Jul 2 '20

Fordi Tesla selv bruger den til værkstedet, og den kan ikke levere fuld kraft (der er ikke strøm nok i området). Så for at undgå at man kommer til en lader der er fyldt op af Tesla's egne biler (og i starten også af lokale og Taxi'er), med det resultat at man skulle skulle vente, har de valgt at fjerne den fra oversigten. Folk på gennemrejse har jo rigeligt i Randers/Hedensted

MOS
MOS Jul 3 '20

Jeg tænker ikke, der sker noget ved at lade på SuC i Aarhus uden for servicecentrets åbningstid. Jeg har altid fået fuld effekt (ca. 117 kW), når jeg har været der forbi med lav SoC. Men det kan da godt være, at der er begrænsning på effekten, hvis det er i dagtimerne og/eller der er godt fyldt op på SuC.

Så hvis man kommer forbi i dagtimerne, bør man nok vise hensyn og undgå at lade mere end højest nødvendigt, hvis der er travlhed på SuC'en, således at Tesla selv kan bruge dem til kundernes biler. 

P.S. Der er faktisk 6 SuC standere i Aarhus, ikke 4.

jpx
jpx Jul 3 '20

Naturligvis var der en god forklaring, tak for den! Det forklare jo også, hvorfor jeg ikke fik mere end 50 kW, men jeg ladede også fra ~50% -> 90%, så vi er klar til turene rundt i sommerlandet :) 

KimT
KimT Jul 3 '20
Citat fra MOS

P.S. Der er faktisk 6 SuC standere i Aarhus, ikke 4.

Faktisk minimum 7 - de har 1 stående inde i værkstedet ;-) 

bskaarup
bskaarup Jul 3 '20

Fra Google street view