Loading...
dk

Kan Sentry vække en helt lukket app? + Ingen optagelse ved Alarm? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Jul 7 '20
Sentry slået til + IOS app.

Tesla app kan såvidt jeg har læst give besked om at alarmen er gået.
Jeg får altså ikke besked om alle de mange små Sentry registreringer hvor der næppe er sket noget.

Men hvad hvis appen er “Force closed”? 
Kan man så få besked eller skal man bare sørge for at holde den åben i baggrunden? 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Jul 8 '20
bskaarup
bskaarup Jul 7 '20

Alarm og sentry er to forskellige ting. Hvis alarmen går og bilen står og hyler så får du besked. Det gør du ikke med sentry.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jul 7 '20
HrMogensen
HrMogensen Jul 7 '20
Citat fra bskaarup

Alarm og sentry er to forskellige ting. Hvis alarmen går og bilen står og hyler så får du besked. Det gør du ikke med sentry.

Ah ja det er selvfølgelig rigtig!
Men appen KAN give besked selvom den er blevet force closed - som jeg forstod dit svar :) 

Ville jo ikke være så fedt hvis Tesla bare sendte en mail :) 
bskaarup
bskaarup Jul 7 '20

Jeg tror aldrig jeg har forced closed appen - hvorfor skulle jeg dog det? Så det kan jeg ikke svare på.

HrMogensen
HrMogensen Jul 8 '20
Citat fra bskaarup

Jeg tror aldrig jeg har forced closed appen - hvorfor skulle jeg dog det? Så det kan jeg ikke svare på.

Jeg undlader selvfølgelig at Force Close Tesla appen. Det var nok et dumt spørgsmål men tænkte lidt fjollet at bilen måske hurtigere “faldt i søvn” hvis ikke appen var stand-by.


Kl 5 vågner man på hotellet i Tyskland - drikker nok for meget sodavand så ud skal det jo... 

Kigger på mobilen og Elsa’s alarm har været triggered kl 2 - altså 3 timer før. Plejer at have mobil på lydløs om natten, når mine næreste alligevel er lige her i nærheden, så har selvfølgelig kun fået en visuel notifikation.

Pis pis pis... lister rundt og tager tøj på og ud ad døren. Tonser er par hundrede meter hen til P-huset. Gudskelov er hun uskadt pyhhaaa.
Sætter mig ind for at se lidt overvågningsfilm. Og så er der 8 fuldstændigt ligegyldige Sentry hændelser fra mellem kl 14 og 17 dagen før (biler der kører ind og ud af båsen ved siden af og er par personer der måbende kigger ind af vinduerne.
IKKE en eneste optagelse af kl 2 der viser hvorfor alarmen gik??? Hvad i alverden er det for noget hakkelse!? 
Der er 350km rækkevidde på batteriet så jeg havde da en forhåbning om at computeren var i stand til at hyle med hornet OG optage video...
RUNE2
RUNE2 Jul 9 '20
Jeg har også oplevet, at alarmen går af uvis grund med Sentry mode aktiv, men uden optagelser. Det virker som en bug at alarm ikke fungerer som sentry tigger.