Loading...
dk

Jack pads til model 3 - ikke plan ½-1 cm op til bund af bil | Tesla Forum

Derider
Derider Jul 19 '20

Hej,

Har købt nogle Jack pads som skulle passe til in Tesla Model 3 - men kan det være rigtigt at når de bliver placeret i de dertil egnede huller i bunden af bilen så er der et mellemrum på ca. ½-1 cm så denne jack pad ikke er plan med bilen - det vil sige at når jeg løfter med dunkraft vil vægten ligge/løftet udelukkende  på tappen og hullet gummeitappen er placeret i. Ville rotere mine dæk, men kan ikke få dunkraft ind under - der mangler lige de ½-1 cm før dunkraften kan kører ind under Jack padden. Er det korrekt at løftet af bilen skal ligge på selve gummeitappen og hullet i bilen?

Mener jeg har læst et sted at der er forskel om disse Jack pads skal bruges til en Tesla X, S eller Model 3. Er der nogen som kan be- eller afkræfte det?

Mvh. Derider

 

 

bskaarup
bskaarup Jul 19 '20

Jeg havde samme problem. Jeg skar lidt af "pinden" med en hobbykniv så den passer.

Derider
Derider Jul 19 '20

Tak @ bkskaarup,  

Det var med i mine muligheder at skære lidt af pinden og har lavet en Jack pad med forkortet pind og dunkraft kan nu kører ind under.  

BKC
BKC Jul 19 '20
Lig et godt stykke tømmer (evt. 45x195) og kør bilen (dækket) op på dette. Så bliver afstand 45mm højere. Et tricks en Falck mand viste mig, da jeg havde en punktering og dennes don-kraft heller ikke kunne komme ind under. 
MOS
MOS Jul 19 '20

En flise, betonsten el.lign. kan nok også bruges. Der er mange husejere, der alligevel har et par overskydende fliser fra terrassen eller havegangen liggende.

Derider
Derider Jul 19 '20

Tak for jeres tip - de er gode at have i baghånden :-) Det er endt med at jeg køber en anden dunkraft med en flad løftepad på der har en større diameter end Jack padden på bilen - den dunkraft jeg har er med en for lille løfte pad og selvom den har en passende gummipad på så fungerer det ikke sammen med jackpad i bilen. 

DeaconWP
DeaconWP Jul 20 '20

De runde løfte pads til en Tesla, er forskellige fra S,X og så til en 3. 

Nogle af de første modeller til Model 3 har for høj dut i midten, så den trykker på den, inde i vangen. Det skal den ikke. Den skal, som du tænker det, trykke på fladen af den store skive, og derved på vangens underside.

Dem jeg har på lager fra Abstract Ocean er med en magnet i, der skyder ud, når den kommer ind i hullet under en Model 3.Så den trykker ikke oppe i vangen, kun på undersiden af den. Samtidigt sidder den godt fast med magneten, så den ikke falder af.

 

Derider
Derider Jul 20 '20

Tak DeaconWP - så var det godt at jeg klippede et stykke af dutten i midten, som der også blev foreslået her i forum, så vægten kun er på den store flade. Nu fik jeg roteret mine dæk med en ny dunkraft :-). Har godt set de løfte pads fra Abstract Ocean - de ser fine ud, men nåede at købe nogen fra Taptes der skulle passe til en Model 3 - det gør de så nu med lidt modifkation.  Det kan godt være en jungle at vurdere de dele man kan købe på internettet til Teslaen er ok og passer lige til ens Tesla model.

mbk
mbk Jul 22 '20

Jeg købte også nogle fra amazon.de som virkede til at være lidt for høje, jeg skar dem ned med en hobby kniv, det gik ret nemt.