Loading...
dk

Hyletone | Tesla Forum

Danbra56
Danbra56 Jul 22 '20

Er der nogen der oplever en hyletone i det høje område ved hastighed over 115 kmt. Det lyder som en der morser eller som tinitus, den er ikke konstant. Det er kun i føresiden og ikke altid lige slemt, kan det det virkelig være fartvinden der kan frembringe en sådan lyd?

MOS
MOS Jul 22 '20

Måske du kunne smide et link til en lydoptagelse? Det ville nok gøre det lidt nemmere at hjælpe.

Namlakhorn
Namlakhorn Jul 22 '20
Citat fra Danbra56

Er der nogen der oplever en hyletone i det høje område ved hastighed over 115 kmt. Det lyder som en der morser eller som tinitus, den er ikke konstant. Det er kun i føresiden og ikke altid lige slemt, kan det det virkelig være fartvinden der kan frembringe en sådan lyd?

Jeg har samme “ fart wind “ i førersiden når jeg kører efter at have spist baked beans.
Det hjælper at åbne vinduet lidt...
Ice2EV
Ice2EV Jul 22 '20

@Danbra Vi har en fløjetone, måske det samme som du beskriver, men den starter ved ca 67 kmt og er der næsten altid mindst til 135. Mest udbredt ved 76 kmt og 125 kmt. 

Har man musikken igang, så hører man det ikke. Men ved bjergene og tunneller, så skratter de radio kanaler hele tiden, og jeg gider ikke sidde og skifte hvert 10 minut!

Overvejer at bruge en dag på at køre til Århus til August, når ferieturen til Spanien er overstået og kollegerne er tilbage fra ferie, så der er plads i kalenderen.

MEN sommerdækkene er ved at nærme sig udskiftning, så det kunne være jeg skulle være lidt tålmodig og se om der er forandring på et sæt nye dæk.

baldur
baldur Jul 23 '20

Jeg kan nogle gange høre en hyletone fra motorerne men det er ret klart at det er derfra det kommer. Frekvensen følger hastigheden. Mærkeligt nok er det ikke altid det er der. Har nok noget at gøre med temperatur eller luftfugtighed. Der er ikke nok volumen i lyden til at man kan høre det ved motorvejshastigheder.

Ice2EV
Ice2EV Aug 3 '20

Her er link til fil med fløjtelyd.

Men bemærker den er mindre gennemtrængende efter temperatur er faldet til 15 grader(der var 30-34 grader i Spanien). Måske jeg skal udnytte torsdag hvor der skal være 27 grader i det jyske og trille til århus.

https://drive.google.com/file/d/1rk_H_3L9zklPT-yuPcnblK_yZFRWPOQb/view?usp=sharing

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 3 '20
nko
nko Aug 4 '20
Jeg oplever noget lignende og synes det kommer fra omkring hvor forruden slutter og taget starter. Påtænker at prøve at sætte tape over samlingen og prøve om jeg kan genskabe — har ikke forsøgt.

Der findes den her som måske kan være en permanent løsning, hvis tapen fjerner fløjteriet: https://www.all4cars.dk/...ddaempning-199p.html
Forummets indlæg er redigeret af nko Aug 4 '20
Danbra56
Danbra56 Aug 4 '20
Der er også lyd med gummi snoren, har prøvet at tage den af, det hjælper ikke.