Loading...
dk

Battery day. Tør man overhovedet købe en ny Tesla pt.? | Tesla Forum

koden
koden Aug 23 '20

https://thedriven.io/2020/07/13/tesla-sets-new-date-for-battery-day-cuts-price-of-model-y/

Læg mærkte til den pasus om Ford :-)

Men hvem vil have en nuværende model S,Y,X, hvis der lige om lidt meldes ud om 1000 km rækkevidde i kommende modeller???

Ice2EV
Ice2EV Aug 23 '20

Jeg tænker umiddelbart de 1000 km er en udtalelse der omhandler den roadster der er i røret.

Det er muligt der kommer lidt flere km i tanken på 3+Y. 

Men S+X står vel for et facelift eller ny model, så der kunne være noget i røret der. Måske 120 kW på samme vægt.

Synes selv S og X er fede(bortset fra mågevingerne) men de er bare for store i hverdagen(i mine øjne). 

3 er mere håndterbar, Y ser ligeså ud.

Kommer der en compact med krog, så tror jeg den bliver spændende. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 23 '20
MOS
MOS Aug 23 '20

Bare fordi der i artiklen står "is expected to see the announcement of (...) a range of up to 1,000kms or more in a single charge", er det langt fra sikkert, det sker. Jeg savner i hvert fald i den grad en kilde på oplysningen om 1000 km rækkevidde.

Jeg tror ikke, der kommer noget helt vildt revolutionerende. Nok bare en gradvis forbedring af eksisterende teknologi. Jeg håber dog, jeg tager fejl og kommer til at æde mine ord i mig igen. Vi får se... Det bliver i hvert fald spændende!

Edit: Enig med Ice2EV. Specielt vedr. kommentaren om, at de 1000 km rækkevidde nok gælder for Roadster 2 (eller Semi). Men ikke for S/3/X/Y, som efter mit bedste gæt vil få en lille til moderat stigning i batterikapacitet og dermed rækkevidde.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 23 '20
koden
koden Aug 23 '20

synes 3 er for lille og ikke særlig køn. Sådan lidt Nissan leaf over den.... jeg skrev lidt :-) Men måske er Y brugbar selvom den er en 3/4 3'er..

Ja det er nok roadster 1000 km der tales om.

Forummets indlæg er redigeret af koden Aug 23 '20