Loading...
dk

Dæk og fælge | Tesla Forum

LarsR
LarsR Nov 17 '13

Er der nogen der er blevet tilbudt Cyclone fælge som ekstra/vinter hjul fra Tesla? Jeg er blevet tilbudt model Aero 19”; Pirelli Sottozero 240; Pris 27.800,00 DKK. Vil dog have Cyclone.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af LarsR Nov 17 '13
muller
muller Nov 18 '13

Jeg er også kun blevet tilbudt Aero fælge. Han snakkede om at de også havde nogle andre fælge; "deres egne", men de var i størrelsesordenen dobbelt så dyre som Aero, så dem spurgte jeg ikke mere ind til. Jeg blev indirekte anbefalet 3. part eller Aero.

LarsR
LarsR Nov 18 '13

Jeg har nu fået tilbudt Cyclone. Kr. 46.500.- med dæk og tpms! Surt at man skal have sin egen olie kilde for at finansiere en el-bil!

Er der nogen der har valgt tredje parts hjul og kan give nogen tips og priser?

homer
homer Nov 18 '13

Aero med vinterdæk til 27.800 kr er da ok?

Er det ikke muligt blot at bestille den normale 19" fælg til vinterdæk?

Kan ikke bestemme mig for om Aero fælgen er super grim, eller ret fed :) 

Til hvilken som helst anden bil, synes jeg ikke det holder, men tesla bilen er lidt futuristisk, så set i dette lys passer Aero fælgen fint ind.

 

Forummets indlæg er redigeret af homer Nov 18 '13
JF
JF Nov 18 '13

Den er sku' ikke køn, den Aero :-| 

Jeg er også interesseret i alternativer? Er der nogle som har erfaringer med alternative fælge?

Bluecoffee
Bluecoffee Nov 18 '13
Ja, lad os endelig få gode forslag her. Diverse dækfirmaer har selvfølgelig ikke T med på listen over de biler på deres hjemmesider, man kan vælge færdige løsninger til. Så kan man forsøge sig frem med den rigtige dækstørrelse, men jeg er ærlig talt usikker på, hvilke fælge der passer til. Mercedes, Toyota, Audi? Eller er det standardiseret, så man kan tage en hvilken somhelst fælg på 19 tommer eller mere? Vinterfælge/sommerfælge?
LarsR
LarsR Nov 18 '13

Jeg har lige skrevet til en gut (selvfølgelig) i Norge. Dekkhallen.no har tidligere haft et gruppe tilbud via det norske forum. Polar Wheels Izar, med de i Norge meget roste Hakka R2 og TPMS sensorer. I Norge sælger han dem til under 20K NOK.

Nu må vi høre om han vil sende til DK. Er der andre interesserede kan jeg nævne det. Det kunne måske motivere ham til at tilbyde dette i DK også!

Billede her:
https://www.dropbox.com/...ells-polarwheels.jpg

 

 

kajakaj
kajakaj Nov 18 '13

Dette firma i Aabenraa har både fælge og dæk + låsemøtrikker. Garanterer at de passer til Tesla.

http://www.gp24.dk/shop/19-alufaelge-til-10488c1.html?carModelIndex=1&carBrandIndex=30&carTypeIndex=1&rimsOnly=true&steelRimSelected=false

muller
muller Nov 18 '13

@homer: Nej, det er pt. ikke muligt at bestille standard 19" fælgen med vinterdæk. Eller det var det i hvert fald ikke da jeg snakkede med Tesla i sidste uge. Men det ændrer sig nok hele tiden.

@LarsR: De ser ikke specielt 19" agtige ud... :) Men de er super fede.

Jeg har købt Aero fælgene, men er enig i at de ser lidt spøjse ud. Der er temmelig blandede følelser for dem i US. Men det virker som om, at flere som har set dem live synes de er ret fede. De skulle give 3% længere rækkevidde ved bl. kørsel og op til 7% ved motorvejskørsel. Meeen det skal nok ikke være hovedargumentet for at hoppe på dem - eller skal det? Det ophæver måske lidt af kuldetabet om vinteren.

Jeg må indrømme at jeg ikke kunne overskue at skulle ud på det grå fælgmarked og finde et alternativ når Tesla tilbød en løsning. På US siden koster Aero $4.000, hvilket får den danske pris til at lyde relativt billig. Men det er selvfølgelig irrelevant hvis man synes at de er grimme.

LarsR
LarsR Nov 18 '13

@muller. Kan godt forstå at du valgte dem,  som en nem løsning. Det er en speciel bil, og ikke mindst kravene til spænding af møtrikkerne (170nm så vidt jeg husker) gør også mig i tvivl om hvorvidt man skulle vælge Aero.

Har du nogle billeder af din bil med Aero ? De er så specielle at det er svært at vurdere hvordan det ser ud, når man ikke har set dem monteret.

 

muller
muller Nov 18 '13

Jeg har desværre ikke fået min bil endnu, men der er forhåbentlig kun ganske få dage igen :)

Denne tråd fra TMC har billeder af Aero fælgen monteret på Model S:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/6455-Aero-wheels/page52

Hookmaker
Hookmaker Nov 19 '13

@Kajakaj: Tak for linket. Aabenraa firmaets Lugano fælg ser ikke helt elendig ud..;-)

LarsR
LarsR Nov 19 '13

@muller OK, du må poste et par billeder når du får den og sige hvordan Aero ser ud i virkeligheden :-) Nu så jeg så også alle dem der lå i tråden og den er svær synes jeg.

@kajkaj tak for link. Har du hørt om firmaet i Åbenrå leverer tpms sensorerne med? Det er nemlig primært det der er udfordringen. 

kajakaj
kajakaj Nov 19 '13

De kan levere tpms-sensorer til nogle af fælgene - jeg har bedt om en liste på dem.

LarsR
LarsR Nov 19 '13

@kajkaj. Glæder mig til den tpms liste!  Norge er tømt for Polarwheels og tpms, men vil gerne levere til DK når / hvis de kommer igen.

kajakaj
kajakaj Nov 20 '13

~~Hej Kaj

Jeg ville mægtigt gerne kunne lave en liste til dig. Men bilen er stadig så ukendt for mange af producenterne, at jeg ikke kan få samlet en liste hvor alle er med.

Det beklager jeg naturligvis. Vi har dog lige skippet 40 sæt Rial Lugano silver af sted til Norske Tesla S ejere. Så ved med sikkerhed at den fungerer.

Her var lige et billede af Rial Lugano, som naturligvis er vinteregnet:

http://www.gp24.dk/shop/rial-lugano-silver-4586p.html?carModelIndex=1&carBrandIndex=30&carTypeIndex=1&rimsOnly=true&steelRimSelected=false&rimWidth=8%2C5&rimDiameter=19

~Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Martin Larsen

GP24/LavprisDækOnline

pushpin-1Tandervej 31 – DK-8320 Mårslet 

phone-1  +45 70 20 82 72     

envelope  martin@GP24.dk

globe-2  www.GP24.dk | www.lavprisdaekonline.dk

Hookmaker
Hookmaker Nov 20 '13

Det er lige før den Lugano fælg lugter af den originale 21 tommer Turbine fælg. UFATTELIGT at de skal koste næsten 30.000 for 4 stk!

Sådan ser de ud på Tesla'en: http://www.tunershop.com/xt/popup_gallery.php?content=608

Og 4 stk. koster 6K i Tyskland.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 20 '13
kajakaj
kajakaj Nov 20 '13

Tak for linket. Ja - ikke så mærkeligt at han lige har sendt 40 Lugano-fælge til Norge.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Nov 20 '13
muller
muller Nov 20 '13

@Hookmaker: 21" turbine fælgen inkl. dæk koster 33.500 kr + 19" standard prisen.

Hvis du skal købe 21" med dæk i den amerikanske webshop er prisen $8.000 (~60.000 kr). Uden dæk er prisen $6.500 (48.750 kr). Med 7,5 faktor tommelfingerregel :-)

Hookmaker
Hookmaker Nov 20 '13
Ja, lige hvad jeg mente, komplet latterligt!
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »