Loading...
dk

Lys på model s | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 18 '20
Manglede lys på bilen foran den anden dag. Troede i første omgang at det var softwarerelateret da bilen ikke kom med fejlmeldinger. Fandt så ud af at sikringen til forlyset var sprunget. Skiftede så denne men fik kun lys i Venstre side. Kontaktede autoskadestuen vedrørende dette. De mente at det det nok var stelforbindelsen den var gal med. I går skilte min lokale mekaniker og jeg frunken ad og stelforbindelsen er fin. Undrer mig bare over at både fjernlys og nærlys ikke virker. Er de på en eller anden måde forbundet med hinanden siden de begge bliver defekte på een gang? Posistionslys har virket hele tiden. Afventer nu svar Fra autoskadestuen om en tid til udbedring af dette.
JohnnyB
JohnnyB Sep 18 '20
Det er samme pære, der laver både nær og fjernlys på Model S. Fjernlys er pærens fulde potentiale, nærlyset laves ved at afskærme pæren ca 50 %. Det er den lyd du kan høre når du skifter mellem nær og fjernlys 
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 18 '20
Mange tak. Så kan jeg give det videre til autoskadetuen når de skal kigge på den og samtidig reparere håndtaget
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 19 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 22 '20
Det endte med udskiftning af hele højre forlygte til den ublu pris af knap 10000kr! :-(
webercarbmann
webercarbmann Sep 22 '20

Pyh, det var mange penge. Jeg kan se at en komplet lygte er til at skaffe second hand på fx Ebay for 1k - 2K  Det er selvfølgelig kedeligt at vente lang tid på en del der er så vigtig som lyset.  

PeterE
PeterE Sep 22 '20

Renoveret MCU: 10000,- p-bremser: 10000,- Nye håndtag: 10000,- - og nu en ny forlygte: 10000,- 

Dejligt at bilen derudover ellers er rasende billig at holde kørende... 

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 22 '20
Der er altså nogen der har betalt 25 for mcu inklusiv undertegnede
PeterE
PeterE Sep 22 '20

Det ved jeg godt, det var - pænt - karikeret. Jeg har til gengæld betalt næsten ingenting for en ny motor til min bagklap. Min pointe var, at det ikke er gratis at køre i en dyrere bil.

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 22 '20
Hmm er bare lidt harm, men forlys kan man altså ikke undvære denne tid på året så måtte jo bide i det sure æble.... Fik dog xenonpæren med fra den defekte lygte. Det var aldrig gået hos tesla :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 22 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 22 '20
Nej som min lokale mekaniker altid siger: “det er dyrt at fyre med mahogni”
DeaconWP
DeaconWP Sep 22 '20

Nå, har de skiftet hele lygten? Det ville de vist også en gang en dame var der. Men Tesla Aarhus endte med at finde ud af, at det var pæren, der fejlede.

Hvad siger du til det? Gustavsfar1

Fik Tesla ikke chancen for at fejlfinde på den?

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 22 '20
Pæren fejlede intet. De forsøgte endda at skifte et relæ som sad uden på lygten uden held. Selve printpladerne kan man ikke tilgå uden at slå at slå hele “plastikkassen” i stykker. Det så jeg på autoskadestuens egen bil, hvor de var i gang med at skifte lygter, og hvor de havde forsøgt at tilgå de forskellige print med det til følge at “kassen” var hullet, perforeret og ødelagt. Det havde ikke Lykkedes dem, hvorfor de havde bestilt 2 nye lygter som skulle monteres. Det var i princippet mit held at det forholdte sig sådan, ellers kunne jeg kørt igen med en defekt forlygte, da det er en bestillingsvare.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 22 '20
webercarbmann
webercarbmann Sep 22 '20

Begynder der at være generelle problemer med disse lygter på 2015 bilerne? Er det koldt og fugtigt klima der er hårdt ved lygterne?  Jeg overvejer at købe et sæt hjem og have på lager, da jeg regner med at beholde min bil.  Det kan hurtigt blive en god investering. 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 22 '20
Citat fra webercarbmann

Jeg overvejer at købe et sæt hjem og have på lager, da jeg regner med at beholde min bil.  Det kan hurtigt blive en god investering. 

Det lyder som en god ide. Jeg vil gerne deles om udgiften til et fælles lygteberedskab :-) 

webercarbmann
webercarbmann Sep 23 '20
Citat fra Dieselosaurus
Citat fra webercarbmann

Jeg overvejer at købe et sæt hjem og have på lager, da jeg regner med at beholde min bil.  Det kan hurtigt blive en god investering. 

Det lyder som en god ide. Jeg vil gerne deles om udgiften til et fælles lygteberedskab :-) 

OK - det kunne faktisk være fint at have et sæt lygter på lager.  Er der mon flere der vil være med?