Loading...
dk

Udskiftning af panorama-rude | Tesla Forum

ADH
ADH Sep 18 '20

Jeg har været uheldig at få et stenslag tæt ved rudekanten i panoramataget på min Model 3. Det udviklede sig med det samme til en revne. Jeg har spurgt Autoskadestuen på Amager om pris for at skifte ruden - det var små 10.000 kr. Jeg synes det er en høj pris - er der nogen, som har gode forslag til at få ruden udskiftet lidt billigere?

Anders

CaptainChaos
CaptainChaos Sep 18 '20
Citat fra ADH

Jeg har været uheldig at få et stenslag tæt ved rudekanten i panoramataget på min Model 3. Det udviklede sig med det samme til en revne. Jeg har spurgt Autoskadestuen på Amager om pris for at skifte ruden - det var små 10.000 kr. Jeg synes det er en høj pris - er der nogen, som har gode forslag til at få ruden udskiftet lidt billigere?

Anders

Dækker din forsikring ikke glasskader?

Normalt er der ingen eller en mindre selvrisiko ved glasskader
Ice2EV
Ice2EV Sep 18 '20

Prøv at høre Dansk bilglas....... Der er måske en tæt på dig.

https://www.bilglas.dk/find-afdeling/?gclid=Cj0KCQjwtZH7BRDzARIsAGjbK2YeyNwHnTWNLcmyQSL375EzqftAgAzhuMZjVFHcsIrQGxSLouiGIf8aArdREALw_wcB

Har tidliger fået skiftet et par forruder hos dem på firmabiler. En rude hos aut. værksted kostede 4995.

2 hos dansk bilglas kostede 5.400.

Såvidt jeg kan se er der ingen teknik i panoramataget.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 18 '20
rosomak
rosomak Sep 21 '20

prøv udlands, fx Polen

P85DK
P85DK Sep 21 '20
Quote from rosomak

prøv udlands, fx Polen

Så skal man vist til at overveje om besparelsen står mål med den ekstra indsats og mulig reklamation hvis man ikke er helt tilfreds med arbejdet. 

Det er nu ikke fordi jeg er blæst bagover udskiftning af panoramtaget koster små 10.000 kr. Hvad koster det hos Tesla selv? 

PeterE
PeterE Sep 21 '20

Det er vist ret nemt, undskyld: 

- hvis du har en glasdækning på din forsikring, så ring til dem og bestil tid hos Tesla eller Autoskadestuen. Eller nogle som har prøvet det før. Din egen selvrisiko på en glasskade er typisk 1000-1500,- per skade. 

- hvis du ikke har glasdækning, så ring til forsikringen og køb en glasskadedækning til næste gang. Og ring dernæst til Tesla eller Autoskadestuen. Det er surt, og det koster hvad der koster - men spørg da et par steder.

Hvis du vil forsikre dig imod selvrisikoen, så findes det også. Bare spørg. Jeg ved ikke om det er pengene værd. Jeg er til gengæld 100% sikker på, at jeg aldrig vil eje en moderne bil uden at have dækning af glasskader. 

ADH
ADH Sep 21 '20

Hej,

Jeg har ikke udvidet glasforsikring (det er primært derfor jeg interesserer mig for prisen), men det kan jo være det skal ændre sig. Jeg blev bare overrasket over 10.000 kr - det er trods alt bare en fastmonteret rude, som ikke er specielt stor heller (noget mindre end forruden og desuden ganske enkel uden bakspejl, kameraer, sensorer mv.). Har lige haft en Mercedes E220 - der kostede udskiftning af forrude ca. 6.000 kr inkl. kalibrering af kameraer mv.

Men tak for forslagene.