Loading...
dk

KW/HK på model 3 SR+. Forskel fra USA til Kina model? | Tesla Forum

mylle
mylle Nov 25 '20

Hejsa,

Har bestilt en af de  nye model 3 SR+ på vej fra Kina med det nye LFP batteri. Jeg kan efter planen hente den 18dec :)

Nu har jeg så været ved at kigge forsikring og har fået lavet en rigtig fornuftig aftale. Det jeg dog kan se er at alle de informationer jeg kan finde på denne model siger at den har en motor på 211KW som ca er 283HK. Mit VIN nummer fortæller mig dog på nummerplade.net at den model jeg får har en motor på 239KW eller ca 320HK. kan de virkelig passe at den nye Kina model har ca 30HK mere end USA modellen? Forsikringen kunne jo kun finde 3 modeller i deres database og SR+ stod til 283HK hvor jeg samtidig fik at vide at hvis min nu endte med at have flere HK ville præmien stige lidt. Det er selvfølgeligt helt fint, men kan det være en fejl? Jeg har snakket med TESLA i dag og de fortæller at COC dokumentet på min bil fortæller at den er på 239KW og det er det de indregistrere efter.

På wikipedia kan jeg også kun finde den "gamle" model. men har dog fundet dette datablad fra tesla der siger 239KW. https://www.tesla.com/...manual_europe_da.pdf

Nogen der ved mere om dette og kan gøre mig klogere? Jeg er forvirret

mvh

Jacob

HrMogensen
HrMogensen Nov 25 '20

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål men kan kun bekræfte at det indimellem kan være en rodebutik. Nogle forsikringsselskaber har registreret adskillige HK på de forskellige modeller.

Når Tesla så samtidig indimellem via software tweaker til lidt lavere 0-100 tider så får man vel også pludselig nogle KW/HK mere... men har forsikringen styr på det?

CaptainChaos
CaptainChaos Nov 26 '20
Det vigtige er at din forsikring passer overens med hvad skat har registreret, så hvis Tesla siger den bliver indregistreret med 239KW så bør din forsikring være på det samme.
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Nov 26 '20
henrik_dk
henrik_dk Nov 26 '20

#CaptainChaos

Skat havde registreret 90 HK (66 kw) på min tidligere P85D..... Det havde i hvert fald ingen indflydelse på min forsikring ;-).

mylle
mylle Nov 26 '20

@CaptainChaos

Det er jeg enig med dig I, men forsikringen vil utvivlsomt stige hvis bilen har 320 heste i stedet for 283. Det er også helt fint hvis den så rent faktisk har 320 heste, men lidt nederen at betale forsikring af 320 hvis den reelt kun har 283.

MOS
MOS Nov 26 '20
Citat fra henrik_dk

#CaptainChaos

Skat havde registreret 90 HK (66 kw) på min tidligere P85D..... Det havde i hvert fald ingen indflydelse på min forsikring ;-).

Mon ikke det er den maksimale effekt, den gennemsnitligt kan levere i en hel time i træk, før batteriet er løbet tør?

Hvis man i stedet havde målt effekten over en halv time, så ville man nok være kommet frem til ca. 120 kW. Havde man målt over 1 minut, så ville man være tæt på 300 kW. Og målt over 1 sekund, ville man nok være over 400 kW.

Bianco
Bianco Nov 26 '20

Det var defineret som max. kontinuerlig effekt.

CaptainChaos
CaptainChaos Nov 26 '20
Citat fra mylle

@CaptainChaos

Det er jeg enig med dig I, men forsikringen vil utvivlsomt stige hvis bilen har 320 heste i stedet for 283. Det er også helt fint hvis den så rent faktisk har 320 heste, men lidt nederen at betale forsikring af 320 hvis den reelt kun har 283.

Ja det er surt med en højere præmie men hvis data ikke stemmer overens med skat så er det heller ikke sjovt.
Jeg havde i år en forsikringssag hvor modpartens forsikringsselskab ikke mente at de skulle betale, da de fra indsendte sentry mode videoer mente at bilens farve ikke stemte overens med skats oplysninger og derfor konkluderede at videoerne kom fra en anden bil...
MOS
MOS Nov 26 '20
Citat fra Bianco

Det var defineret som max. kontinuerlig effekt.

Definer "kontinuerlig". 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 26 '20
Bianco
Bianco Nov 27 '20

Skat har data fra motorregistret som har fra Tesla, med deraf følgende datakvalitet. Kan desværre ikke finde deres def. af kontinuerlig. Gætter på at det er 1 C = afladning af batteriet jævnt over en time (hvis jeg forstår C korrekt)

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Nov 27 '20
P85DK
P85DK Nov 27 '20

@Bianco - den elendige data kvalitet skyldes ene og alene diverse synsmænd der taster forkert, ikke kan stave, undlader at indtaste etc. og et system der tillader at fx. Mercedes kan staves på ca. 90 forskellige måder.

Oplysning om max effekt etc. er korrekt efter standarden på daværende tidspunkt.

DenseH
DenseH Nov 27 '20
Jeg har også en SR+ på vej fra Kina til afhentning 10/12. 
De tyske købere er begyndt at få deres registreringspapirer. Her fremgår det tydeligt at den har 320hk (239kw). Så den skulle være god nok.
mylle
mylle Nov 27 '20
Citat fra DenseH Jeg har også en SR+ på vej fra Kina til afhentning 10/12. 
De tyske købere er begyndt at få deres registreringspapirer. Her fremgår det tydeligt at den har 320hk (239kw). Så den skulle være god nok.
Hvor skal du hente? Kbh eller Aarhus? Jeg har fået en dato der hedder 18/12. Jeg har ingen bil lige nu så hvis jeg kunne hente tidligere ville det være fedt. De er jo kommet med det samme skib...
Forummets indlæg er redigeret af mylle Nov 27 '20
DenseH
DenseH Nov 27 '20
Citat fra mylle
Citat fra DenseH Jeg har også en SR+ på vej fra Kina til afhentning 10/12.  De tyske købere er begyndt at få deres registreringspapirer. Her fremgår det tydeligt at den har 320hk (239kw). Så den skulle være god nok.
Hvor skal du hente? Kbh eller Aarhus? Jeg har fået en dato der hedder 18/12. Jeg har ingen bil lige nu så hvis jeg kunne hente tidligere ville det være fedt. De er jo kommet med det samme skib...

Århus. Ja de er helt sikkert med samme skib (Toscana) der kom til Zeebrügge i går. Men tror ikke man kan gøre så meget selv, for at få en tidligere afhentning. 

mylle
mylle Nov 27 '20
Citat fra DenseH
Citat fra mylle
Citat fra DenseH Jeg har også en SR+ på vej fra Kina til afhentning 10/12.  De tyske købere er begyndt at få deres registreringspapirer. Her fremgår det tydeligt at den har 320hk (239kw). Så den skulle være god nok.

Århus. Ja de er helt sikkert med samme skib (Toscana) der kom til Zeebrügge i går. Men tror ikke man kan gøre så meget selv, for at få en tidligere afhentning. 

Man kan vel gøre et forsøg :)
Forummets indlæg er redigeret af mylle Nov 27 '20
DenseH
DenseH Nov 27 '20

Citat fra mylle
Citat fra DenseH
Citat fra mylle

Man kan vel gøre et forsøg :)

Yada. Det kan da aldrig skade :) Hvornår fik du dit VIN nr?

mylle
mylle Nov 27 '20
For 2 uger siden i en Tesla chat. Min er leased igennem Leaseplan
DenseH
DenseH Nov 27 '20

Citat fra mylle For 2 uger siden i en Tesla chat. Min er leased igennem Leaseplan

Ahhh. Nå men det bliver mega spændende. Også hvordan det nye LFP batteri arter sig.  

mylle
mylle Nov 27 '20
Citat fra DenseH

Citat fra mylle For 2 uger siden i en Tesla chat. Min er leased igennem Leaseplan

Ahhh. Nå men det bliver mega spændende. Også hvordan det nye LFP batteri arter sig.  

Præcis. Er mega spændt :)
voigt1
voigt1 Nov 28 '20
Citat fra CaptainChaos
Citat fra mylle

@CaptainChaos

Ja det er surt med en højere præmie men hvis data ikke stemmer overens med skat så er det heller ikke sjovt. Jeg havde i år en forsikringssag hvor modpartens forsikringsselskab ikke mente at de skulle betale, da de fra indsendte sentry mode videoer mente at bilens farve ikke stemte overens med skats oplysninger og derfor konkluderede at videoerne kom fra en anden bil...
Farve på biler i Sentry mode kan man ikke regne med - de ser meget forkert ud. Kameraerne er ikke optimale som dashcam, da de er optimeret til selvkørende funktion - men man kan anvende dem som dashcam - dog er farverne ret forkerte.
Sider: 1 2 »