Hejsa,
Har bestilt en af de nye model 3 SR+ på vej fra Kina med det nye LFP batteri. Jeg kan efter planen hente den 18dec :)
Nu har jeg så været ved at kigge forsikring og har fået lavet en rigtig fornuftig aftale. Det jeg dog kan se er at alle de informationer jeg kan finde på denne model siger at den har en motor på 211KW som ca er 283HK. Mit VIN nummer fortæller mig dog på nummerplade.net at den model jeg får har en motor på 239KW eller ca 320HK. kan de virkelig passe at den nye Kina model har ca 30HK mere end USA modellen? Forsikringen kunne jo kun finde 3 modeller i deres database og SR+ stod til 283HK hvor jeg samtidig fik at vide at hvis min nu endte med at have flere HK ville præmien stige lidt. Det er selvfølgeligt helt fint, men kan det være en fejl? Jeg har snakket med TESLA i dag og de fortæller at COC dokumentet på min bil fortæller at den er på 239KW og det er det de indregistrere efter.
På wikipedia kan jeg også kun finde den "gamle" model. men har dog fundet dette datablad fra tesla der siger 239KW. https://www.tesla.com/...manual_europe_da.pdf
Nogen der ved mere om dette og kan gøre mig klogere? Jeg er forvirret
mvh
Jacob