Loading...
dk

Vibrationer ved 90 - 130 | Tesla Forum

Krone2000
Krone2000 Dec 1 '20

Hej.

Vi har netop afhentet vores nye 2021 Tesla Model 3 Long Range, bilen er med 19" sportsfælge.

Men der er vibrationer i bilen og rattet, som starter omkring 90 km/t og op til 130.

Ved godt at dæk kan have flat spots, hvis de har stået stille længe, men det plejer at forsvinde efter noget kørsel når dækkene er blevet varme, vi har 140 km hjem fra Tesla i Århus, så det burde jo række.

Er der nogen af i andre der har oplevet det samme, og hvis ja hvad var løsningen?

 

Forummets indlæg er redigeret af Krone2000 Dec 1 '20
P85DK
P85DK Dec 1 '20

Lyder som afbalanceringen er forkert. Bed Tesla om at foretage en afbalancering.

Ice2EV
Ice2EV Dec 1 '20

Kan også være sporingen. Vores stod helt skævt, kørte godt, men sled dækkene på indersiden 3,5 mm hurtigere end ydersiden.

Vibrationer i rat tyder på fordæk. Hvis kun der er vibrationer i sæde, tyder det på baghjul.

 

Købte forøvrigt et næsten sprit nyt sæt aero fælge, der var stadig dupper på dækkene, havde gået 40 km hjem fra Tesla. Ikke en skramme eller noget. Men den ene fælg var skæv. Men man kan heller ikke få alt til 1/3 af prisen.

 

Så indersiden blev slidt ned på ca 45.000 km. Havde den slidt lige, gætter jeg på den kunne være kørt 60.000 på et sæt sommerdæk. Der blev kørt med tung fod ved igangsætning næsten konstant. Er efterfølgende kommer ud over rush stadiet, og kører mere på Chill end på standard.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 1 '20
jakobhansen1000
jakobhansen1000 Dec 2 '20
I sin tid (2015) fik jeg også leveret en Model S, der rystede over 120 km/t. To af fælgene var skæve. Tesla ombyttede alle hjul på garanti og alt var godt.
AgentP
AgentP Dec 2 '20
Citat fra Ice2EV. Er efterfølgende kommer ud over rush stadiet, og kører mere på Chill end på standard.
 

Kan man komme det? :-)

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Dec 2 '20
Ice2EV
Ice2EV Dec 2 '20
Quote from AgentP
Citat fra Ice2EV. Er efterfølgende kommer ud over rush stadiet, og kører mere på Chill end på standard.
 

Kan man komme det? :-)

Ja men det tager 60.000 km med sindsyg acc. Den ryger lige over på standard når det skal være sjovt.

Var faktisk ude at køre med en kollega forleden i en bovlam BMW, som nok kunne flytte sig, men han kørte virkelig behageligt roligt. Ikke noget med tungen er ved at kvæle dig eller noget.  Ærger mig lidt over jeg ikke kan komme ned på det stressniveau!  ;-)