Loading...
dk

Gammel stil kablet Tesla oplader? | Tesla Forum

AMT3
AMT3 Dec 7 '20

Hej! Jeg er ny på Tesla Forum, så jeg ville bare sige hej! Jeg er fra UK, men jeg har boet i Danmark i nogen tid nu, men måske det forklarer, hvorfor min dansk er lidt klodset! Jeg havde udarbejdet et indlæg med nogle spørgsmål omkring opladning af en Model 3, men disse er blevet besvaret af forskning i Forum. Så nu har jeg en anden: Min kone har lige købt en Tesla Model 3 (sen 2020), så den leveres med en trådløs mobiltelefonoplader som standard. Desværre er hendes telefon ikke trådløs opladning, og Tesla trådløse oplader ser ikke ud til at have plads til en lynoplader. Er der nogen, der har en ældre oplader, som de ikke vil have?

Ice2EV
Ice2EV Dec 7 '20

Er det ikke bare sætte et USB (C i nyere) kabel i. 

I gammel version, sider de under forreste dæksel i midterkonsol.

I nyere vesioner sider de vist på bagkant af enten midterste rum i midterkonsol eller i bagerste rum i midterkonsol.

Alternativt trække et kabel fra de 2 USB er fra bagsædet.

Kan du bruge den gamle lader, så har jeg skiftet til trådløs, og har ingen planer om at benytte den gamle igen. Du kan få den til en fornuftig pris plus afhentning eller forsendelse.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 7 '20
MOS
MOS Dec 7 '20

Jeg ved ikke, hvor mange Ampere, den kan lade med fra USB-stikket, men hvis det er det samme som i min Model S, så er det meget langsomt.

En idé kunne være at købe en 12V-adapter med et par USB-udgange. Så kan man sætte den til 12V-stikket og lade flere mobiler på én gang og sikkert også med flere Ampere. Fås i f.eks. Biltema, Thansen, Harald Nyborg osv.

AMT3
AMT3 Dec 8 '20
Citat fra MOS

Jeg ved ikke, hvor mange Ampere, den kan lade med fra USB-stikket, men hvis det er det samme som i min Model S, så er det meget langsomt.

En idé kunne være at købe en 12V-adapter med et par USB-udgange. Så kan man sætte den til 12V-stikket og lade flere mobiler på én gang og sikkert også med flere Ampere. Fås i f.eks. Biltema, Thansen, Harald Nyborg osv.

Jeg har allerede noget lignende i min bil (tilsluttet til 12v). Men da jeg opgraderede til en iPhone SE, flyttede jeg til trådløs opladning, som jeg finder ret hurtig. Jeg henter snart en Model 3 også, så trådløs opladning fungerer for mig. Ideen til min hustru er at have den siddende under skærmet til Model 3, så hun kan se begge dele, og da hun oplader, når hun når arbejde, er opladningshastighed ikke så meget af et problem.