Hej!
Nu har jeg benyttet STATS app'en over nogle måneder. Først for nyligt er jeg gået over til at sætte rækkevidden i procent i stedet for km. Som nogle herinde nævnte så bliver man da sindsyg af at se at der henover 10 timers parkering måske er røget 5-6 km selvom det reelt kun er 1%.
Efter jeg for nyligt skiftede til procent-visning kan jeg jo bedre huske hvad den stod på da jeg forlod bilen. Nu er det jo koldt så måske giver det mere phantom drain? Lader næsten hver nat her om vinteren så det er typisk kun ved parkering ved job jeg bider mærke i phantom drain. Ved godt Tesla ikke er verdensmester i lavt drain, men jeg observerede at jeg over nogle dage havde hele 5-6% phantom drain på ca. 8-9 timers parkering. Temperaturen har nok været cirka 5-6 grader og jeg har siden parkeringen IKKE haft åbnet hverken Tesla eller STATS app - kun umiddelbart før afgang for at varme op.
Torsdag aften fjernede jeg adgang for STATS ved at logge ud. I løbet af fredag oplevede jeg så kun 2% phantom drain ved parkering på job...
Hvad er jeres oplevelser med STATS og phantom drain? Jeg har ad flere omgange skrevet med skaberen af programmet via twitter hvor han flittigt og hurtigt assisterer med support. Han hævder at STATS er udviklet til kun at bruge minimalt med drain. Irriterer mig hvis det bare står og dræner som om jeg konstant havde sentry mode på. Kan jo godt lide at batteriet rent faktisk er klar til kørsel hver morgen efter opladning - den måde app'en pre-heater på som Teslas åbenbart ikke kan finde ud af. Jeg gider dog ikke logge ud og ind igen hver dag jeg parkerer ved job.