Loading...
dk

Ikke mange tænker vist over konsekvenserne med den "midlertidige" afgift | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Dec 30 '20
Var egentlig i gang med at sælge min M3P fra 20 med FSD for at skifte til 2021, har dog lige læst at der skal deponeres ca 250.000 i afgift og at det nok tager op mod 1 år at få dem retur fra Skattestyrelsen!! (Som det er pt) Åh jo, det er forhandleren som skal lægge ud, men nu er Tesla jo ikke forhandler, så med andre ord, så gælder de slutpriser, som frengår af Teslas hjemneside inkl 65%afgift - og tro mig, det bliver ikke Tesla som lægger de penge ud i afgift. Det er vist en gamechanger for nye EV det næste 1/2 år.
ThomasG
ThomasG Dec 30 '20
Tror du har ret. Så dog tidligere i dag at Tesla har nogle lagerbiler med gammel afgift. Stadig med et "depositum" men langt fra ikke lige så meget.
HrMogensen
HrMogensen Dec 30 '20

Eksempel på det groteske her. Stakkels firma... 

https://twitter.com/elbilero/status/1343686132647735296?s=21

Twinauto
Twinauto Dec 31 '20
Kan selvfølgelig være de har skyggeregistreret nogen som i 2015 - selv 3 kører med AY nr plader:-)))
NoMoreICE
NoMoreICE Dec 31 '20

Loven er ikke vedtaget endnu. Derfor opkræver skat efter gældende lov, som den er i 2021. Jeg var i dialog med Tesla om levering af en model 3 i januar. Det ville betyde at jeg skulle betale 160.000 i afgift, som så skat vil refundere om mange måneder. Jeg venter lige nogen tid så.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 31 '20
Gælder det mon også ved import fra fx Tyskland?
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 31 '20
Har spurgt hos SKAT så må vi se hvad de siger.
P85DK
P85DK Dec 31 '20
Quote from Twinauto  Åh jo, det er forhandleren som skal lægge ud, men nu er Tesla jo ikke forhandler

Hvad mener du med at Tesla ikke er forhandler? Det er vel ligegyldigt hvad Tesla kalder sig selv, i SKATs systemer er de da en forhandler. De anmelder da bilerne hos SKAT og de opkræver afgifter på vegne af køberne etc. etc. etc. Har svært ved at se at man kan blive mere forhandler end Tesla er.

Haabefuld3ejer
Haabefuld3ejer Jan 1 '21

Designede for sjov den model 3, som jeg gav 554000 for i juni. Den løb i 760000! Det er da helt vildt. Selve bilen og adons er jo steget, men afgiften, der i juni var 25000, er på 212000. Gad vide, hvad det kommer til at betyde for brugtpriserne?

Ice2EV
Ice2EV Jan 1 '21

Ikke meget effekt på brugtpriserne, det er jo kun fordi SKAT ikke har fået lavet deres beregner. om 6 måneder falder prisen jo til næsten det samme som hidtil.

MEN du kan da være heldig den sidste "tosse" dukker op og vil give en formue, og så venter du selv på priserne normaliseres til sommer.

Men det er altså virkelig også for ringe af SKAT og politikerne.

thoma
thoma Jan 1 '21

Solgte min m3p i dec og havde egenligt håbet på At der kom styr på afgifter hurtigt så jeg kunne bestille en ny m3p i løbet af en måned eller 2

Så må jeg vente til der er styr på afgifter ved tesla/skat.

Hvad gik det nedstående ud på i 2015 ???

Quote from Twinauto Kan selvfølgelig være de har skyggeregistreret nogen som 2015 - selv 3 kører med AY nr plader:-)))
MOS
MOS Jan 1 '21

Ved årsskiftet 2015/2016 kom der registreringsafgift på elbiler. Dvs. forhandlerne har haft en interesse i at indregistrere en masse biler umiddelbart inden årsskiftet, så der ikke kom afgift på. Det er nok også sket for biler, der reelt ikke har været solgt endnu.

P85DK
P85DK Jan 2 '21
Quote from MOS

Det er nok også sket for biler, der reelt ikke har været solgt endnu.

Populært kaldet 'Demobiler'