Mere eller mindre skuffende end din start på tråden?
Hedensted gav fint 143 kWt i sommers jeg var forbi i en M3 MIUB(made in united bluff).
Det var efter ca 350 km ren motorvej, så tænker den var varm.Tja, Middelfart er altid skuffende, tror de har trukket en 220v forlængerledning fra Comwell.
Tja, Middelfart er altid skuffende, tror de har trukket en 220v forlængerledning fra Comwell.
Der har vi så forklaringen. Det bør minimum være 230 V.
Koldt batteri gør en enorm forskel. Husk at navigere til SuperChargeren, så den når at varme batteriet (lidt) op på vejen.
Så vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er godt nok.. Ikke?
Hvad får man normalt i DK ved opladning hos SUC? Ville være godt at ha lidt data hvis man nu skal snakke med Tesla om problemet.
Mvh Mikkel
Jeg har netop fået bekræftet fra Tesla at der ER fejl på de nye LFP batterier i de kinesiske Model 3 SR. Hvilket forklarer hvorfor vores spritnye model 3 SR kun kan lade med 37 kW på en super charger... Det er ekstremt skuffende og gør bilen delvist ubrugelig til lange ture. Tesla skriver de arbejder på en opdatering som skal afhjælpe problemet - men ved ikke hvornår den er klar... suk.
Jeg har også fået besked på at der kommer opdatering der skal give hurtigere SuC ladetider og længere rækkevidde. Men kan forstå at det også er galt med nogen af 2021 modellerne.Jeg har netop fået bekræftet fra Tesla at der ER fejl på de nye LFP batterier i de kinesiske Model 3 SR. Hvilket forklarer hvorfor vores spritnye model 3 SR kun kan lade med 37 kW på en super charger... Det er ekstremt skuffende og gør bilen delvist ubrugelig til lange ture. Tesla skriver de arbejder på en opdatering som skal afhjælpe problemet - men ved ikke hvornår den er klar... suk.
Synes det er uforståeligt at Tesla sender biler på markedet med batterier som ikke virker som de skal.
Jeg må desværre igang med at undersøge mine muligheder for at sende bilen retur til leasingfirmaet. Kan ikke leve med en bil der skal lade i 2 timer på en super charger hver gang vi er kørt fra KBH til Odense... Tør slet ikke tænke på hvor mange dage det vil tage mig at køre fra KBH til Aalborg... (Vores model 3 lader kun 37kW på super charger - endda under optimale forhold)
Synes Tesla brand'et har mistet lidt af sin glans med det her elendige makværk af et batteri. Konventionelle bilmærker ville blive slagtet i pressen hvis de sendte biler på gaden som ikke var gennemtestet og performede så elendigt i forhold til hvad skulle kunne... suk. #skuffet
Hvor mange er det lige der har det her problem?
Nu taler jeg ikke om gamle model S der har fået neddroslet.
Min nye S lader med 95 kW da jeg prøvede, men kom også ind med 330 km på batteriet og ladede kun 5 minutter.
Skal prøve en dag hvor den er tom og se hvor tæt jeg kommer på max. som vist er 150 kW ??
Ja det måtte jo ske... made in china er stadig noget l...
Snart sælger de tesla på wish :-)
Ja det måtte jo ske... made in china er stadig noget l...
Snart sælger de tesla på wish :-)
De kinesiske Teslaer skulle generelt være væsentligt bedre bygget end de amerikanske. Problemet her skyldes jo en egenskab ved LFP-batterierne, ikke at kineserne ikke kan finde ud af at bygge biler.
Er max for en helt ny S ikke også 250?Hvor mange er det lige der har det her problem?
Nu taler jeg ikke om gamle model S der har fået neddroslet.
Min nye S lader med 95 kW da jeg prøvede, men kom også ind med 330 km på batteriet og ladede kun 5 minutter.
Skal prøve en dag hvor den er tom og se hvor tæt jeg kommer på max. som vist er 150 kW ??