Loading...
dk

SUC meget skuffende. | Tesla Forum

TeslaFaabi
TeslaFaabi Jan 2 '21
P85DK
P85DK Jan 2 '21

Mere eller mindre skuffende end din start på tråden?

TeslaFaabi
TeslaFaabi Jan 3 '21
Ha. Ja det er et skuffende indlæg
TeslaFaabi
TeslaFaabi Jan 3 '21




Oplevelse fra i går. 
SUC
1grad (koldt)
Forvarmet batteri 
1. Opladning var i Hedensted. Kørte videre og prøvede i Middelfart. 
MiC m3 SR+

Det er vist ikke helt optimalt. Eller hvad ?
Ice2EV
Ice2EV Jan 3 '21

Hedensted gav fint 143 kWt i sommers jeg var forbi i en M3 MIUB(made in united bluff).

  Det var efter ca 350 km ren motorvej, så tænker den var varm.
P85DK
P85DK Jan 3 '21

Tja, Middelfart er altid skuffende, tror de har trukket en 220v forlængerledning fra Comwell.

MOS
MOS Jan 3 '21
Citat fra P85DK

Tja, Middelfart er altid skuffende, tror de har trukket en 220v forlængerledning fra Comwell. 

Der har vi så forklaringen. Det bør minimum være 230 V.

Bianco
Bianco Jan 3 '21

Koldt batteri gør en enorm forskel. Husk at navigere til SuperChargeren, så den når at varme batteriet (lidt) op på vejen.

ElPeter
ElPeter Jan 3 '21
Der har været en del skriverier om at de nye LFP batterier (endnu) ikke lader så hurtigt især i koldt vejr: https://www.electrive.com/...up-well-in-the-cold/
TeslaFaabi
TeslaFaabi Jan 3 '21

Så vi kan hurtigt blive enige om at det ikke er godt nok.. Ikke?

Hvad får man normalt i DK ved opladning hos SUC? Ville være godt at ha lidt data hvis man nu skal snakke med Tesla om problemet.

 

Mvh Mikkel

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 3 '21
Data er uden betydning. De gør alt for at undsige sig det selvom der er et reelt problem.
HamSelv
HamSelv Jan 4 '21

Jeg har netop fået bekræftet fra Tesla at der ER fejl på de nye LFP batterier i de kinesiske Model 3 SR. Hvilket forklarer hvorfor vores spritnye model 3 SR kun kan lade med 37 kW på en super charger... Det er ekstremt skuffende og gør bilen delvist ubrugelig til lange ture. Tesla skriver de arbejder på en opdatering som skal afhjælpe problemet - men ved ikke hvornår den er klar... suk. 

 

DenseH
DenseH Jan 4 '21
Citat fra HamSelv

Jeg har netop fået bekræftet fra Tesla at der ER fejl på de nye LFP batterier i de kinesiske Model 3 SR. Hvilket forklarer hvorfor vores spritnye model 3 SR kun kan lade med 37 kW på en super charger... Det er ekstremt skuffende og gør bilen delvist ubrugelig til lange ture. Tesla skriver de arbejder på en opdatering som skal afhjælpe problemet - men ved ikke hvornår den er klar... suk. 

 

Jeg har også fået besked på at der kommer opdatering der skal give hurtigere SuC ladetider og længere rækkevidde. Men kan forstå at det også er galt med nogen af 2021 modellerne. 
Forummets indlæg er redigeret af DenseH Jan 4 '21
TeslaFaabi
TeslaFaabi Jan 4 '21
Hvis det bare er software.... så er der ingen ko på isen. Det er nu mere bekymringen om at det er nogle lortebatterier
HamSelv
HamSelv Jan 4 '21

Synes det er uforståeligt at Tesla sender biler på markedet med batterier som ikke virker som de skal.

Jeg må desværre igang med at undersøge mine muligheder for at sende bilen retur til leasingfirmaet. Kan ikke leve med en bil der skal lade i 2 timer på en super charger hver gang vi er kørt fra KBH til Odense... Tør slet ikke tænke på hvor mange dage det vil tage mig at køre fra KBH til Aalborg... (Vores model 3 lader kun 37kW på super charger - endda under optimale forhold)

Synes Tesla brand'et har mistet lidt af sin glans med det her elendige makværk af et batteri. Konventionelle bilmærker ville blive slagtet i pressen hvis de sendte biler på gaden som ikke var gennemtestet og performede så elendigt i forhold til hvad skulle kunne... suk. #skuffet

cth
cth Jan 4 '21

Hvor mange er det lige der har det her problem?

Nu taler jeg ikke om gamle model S der har fået neddroslet.

 

Min nye S lader med 95 kW da jeg prøvede, men kom også ind med 330 km på batteriet og ladede kun 5 minutter.

Skal prøve en dag hvor den er tom og se hvor tæt jeg kommer på max. som vist er 150 kW ??

KimT
KimT Jan 4 '21

Det er kun Made In China 3'er (kun SR) der har et lidt anderledes batteri

cth
cth Jan 4 '21

Ja det måtte jo ske... made in china er stadig noget l...

Snart sælger de tesla på wish :-)

selsoe
selsoe Jan 4 '21

Citat fra cth

Ja det måtte jo ske... made in china er stadig noget l...

Snart sælger de tesla på wish :-)

De kinesiske Teslaer skulle generelt være væsentligt bedre bygget end de amerikanske. Problemet her skyldes jo en egenskab ved LFP-batterierne, ikke at kineserne ikke kan finde ud af at bygge biler.

Vildgut
Vildgut Jan 4 '21
Citat fra cth

Hvor mange er det lige der har det her problem?

Nu taler jeg ikke om gamle model S der har fået neddroslet.

 

Min nye S lader med 95 kW da jeg prøvede, men kom også ind med 330 km på batteriet og ladede kun 5 minutter.

Skal prøve en dag hvor den er tom og se hvor tæt jeg kommer på max. som vist er 150 kW ??

Er max for en helt ny S ikke også 250? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jan 4 '21
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »