Loading...
dk

Forlade bil med person i bilen. | Tesla Forum

cth
cth Jan 26 '21

Lidt nysgerrig hvordan i gør, hvis i forlader bilen og en anden person stadig sidder i bilen?

Jeg efterlader altid nøglen til vedkommende, så bilen ikke låser.

Men måske er det unødvendigt.

Er der en nemmere måde?

Ice2EV
Ice2EV Jan 26 '21

Du kan lade døren stå på klem, bare en anelse.

PeterE
PeterE Jan 26 '21

Jeg efterlader som regel nøglen, så bestemmer person i bilen selv om hun/han vil låse dørene på skærmen. Hvis man låser på nøglen og der er en person i bilen, så går alarmen jo. Og hvis du efterlader nøglen i bilen, så låser den vistnok til sidst - men kan selvfølgelig låses op fra app'en.

Joe73
Joe73 Jan 26 '21
I “Dog mode” bude alarmen heller ikke gå i gang hvis man forlader bilen og den låser
jonsiii
jonsiii Jan 26 '21

Bruger "Camp mode". Så kører det hele stadig.

cth
cth Jan 26 '21

ja dog og camp kender jeg.

Men igen skal man ind over skærmen.

Ville ønske der var en smartere måde.

Det med at efterlade nøglen i bilen dur ikke for mig.

Så kommer jeg tilbage og glemmer jeg har lagt den.

Kommer hjem og går ind.

Senere kommer jeg så i tanke om at nøglen er i bilen.

Ikke smart...

Må huske at overdrage den til personen og huske at få den tilbage.. nok bedre :-)

Eller bruge skærmens dog eller camp

MSLFC
MSLFC Jan 26 '21
Du skal bare bede personen (som bliver i bilen) trykke et vilkårligt sted midt på den store skærm, når du har smækket døren og skærmen lige er blevet sort.

Så kan du både tage nøglen med og evt musik fortsætter mens personen bliver i bilen.
Bianco
Bianco Jan 27 '21

Hvis det kun er for en kort bemærkning, så stig halvvejs ud af bilen (rejs dig fra sædet) så den går i standby. Derefter træd på bremsen, så den vågner igen. Så kan du lukke døren uden at aktivere alarmen i et stykke tid - ved ikke lige hvor længe, men nok til at købe mælk og rugbrød ;-)

cth
cth Jan 27 '21

ahh.. så simpelt.

Hvis pesonen så forlader bilen formoder jeg den låser derefter.

Hvis der så stadig er en tilbage, formoder jeg de så igen skal trykke på skærmen.

osv

Tak

PeterE
PeterE Jan 27 '21

Det er vel ikke så svært. Hvis man overlader sin bil til en anden (voksen), så har den person også nøglen - hvis der nu ske noget. Hvis man efterlader børn eller dyr i bilen - hvilket man vel ikke bør? - så må man rode med dog og camp mode. 

cth
cth Jan 27 '21

Svært og svært... jeg har været ude for at efterlade nøglen og parkere når jeg kommer hjem og glemme nøglen i bilen.

Vedkommende der holdte nøglen gav mig den da jeg kom tilbage.

Jeg lagde den fra mig da jeg ikke kunne få den i lommen.

Men den med at trykke på skærmen og selv beholde nøglen er bedre.

Så glemmer jeg den ikke  :-)