Loading...
dk

Vente eller købe nu (Ang rækkevidde) | Tesla Forum

pa
pa Jan 31 '21

Skal man købe en model 3 performance nu eller skal man vente, gode råd søges.

Det der holder mig tilbage for at   købe er rækkevidden, kan se den lige nu står til 567 km, men synes at kunne læse at der inden for et år der kan de kører endnu længere, tænker bare at hvis der måske kommer 200 km ekstra på, så er det måske dumt at købe en nu. 

Det skal lige siges ved ikke så meget om performance, derfor søger jeg lige nogle råd.

Rækkevidden på 567 km er sikkert rigeligt, men tænker måske mere på gensalgs prisen, hvis man sælger om et par år hvis man køber nu.

MOS
MOS Jan 31 '21

Det er muligt at rækkevidden kommer til at stige, specielt hvis de opgraderer med de nye 4680 celler. Men så stiger prisen formentlig også. Dyre biler har det med at miste værdi hurtigt, så hvis du tænker værditab/gensalgspris, så er du måske alligevel bedre stillet med at købe i dag.

567 km rækkevidde er nok mere end de fleste har brug for. Og den lader vildt hurtigt på en SuC v3, så hvis rækkevidden ikke er stor nok, så er det bare at tage en kop kaffe efter 3 timers kørsel, så er der juice nok til et stint mere. Mange oplever, at rækkevidden på deres blære er kortere end bilens rækkevidde. Og så er der jo ikke behov for mere. Medmindre du absolut vil have det ypperste mht. performance.

Man kan blive ved med at vente til den "perfekte" bil kommer, for der er hele tiden en lidt bedre version lige rundt om hjørnet. Det bedste tidspunkt at købe en Tesla er, når du har råd og har brug for den.

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 31 '21
567 km er ikke realistisk i en model 3 performance, medmindre vi taler om lave hastigheder. Jeg har selv en model 3 performance (2020) fra december 2019 og den har et forbrug på ca. 190-200 wh/km om sommeren og 230-250 wh/km om vinteren på motorvej. Så mere end 350-400 km er optimistisk.
Jeg tvivler stærkt på at model 3 performance kommer i en version med 200 km højere rækkevidde indenfor et år, da Tesla mangler battericeller og det derfor ikke giver mening at lave størrer batteripakker i de "billige" modeller.

Det er en fantastisk bil, det eneste jeg vil ændre er at sætte 18 tommer (ikke lavprofil) dæk på når dem jeg har er slidt.
kapsel
kapsel Feb 1 '21

Citat fra CaptainChaos 567 km er ikke realistisk i en model 3 performance, medmindre vi taler om lave hastigheder. Jeg har selv en model 3 performance (2020) fra december 2019 og den har et forbrug på ca. 190-200 wh/km om sommeren og 230-250 wh/km om vinteren på motorvej. Så mere end 350-400 km er optimistisk. Jeg tvivler stærkt på at model 3 performance kommer i en version med 200 km højere rækkevidde indenfor et år, da Tesla mangler battericeller og det derfor ikke giver mening at lave størrer batteripakker i de "billige" modeller.   Det er en fantastisk bil, det eneste jeg vil ændre er at sætte 18 tommer (ikke lavprofil) dæk på når dem jeg har er slidt.
Det er ikke fordi at de "mangler battericeller". Det er nærmere fordi det er de færreste der i praksis vil betale ekstra for den ekstra rækkevidde.
Ice2EV
Ice2EV Feb 1 '21

Hvis der er mere plads i bunde af en kommende model Y og en kW batteri koster eks 100-150 US.

Så vil jeg godt smide 2500-4000 US mere for en TMY FR(Full Range). Jeg er til gengæld ligeglad med om den står på 22" og spurter til 100 på 2,5 sekund.

Det samme hvis jeg skulle få råd til en model S, så ville jeg foretrække et 120 kW batteri fremfor 2,1 sek accelleration. 4,5 sek er rigeligt til mig. Men jeg er nok også bare ved at blive gammel.

cth
cth Feb 1 '21

3.8 sek. i LR model S nu...3.2 i den nye... og ja det er rigeligt...

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 1 '21
fmm1000
fmm1000 Feb 1 '21
Har en 85D. Den går 3,8 sek fra 0-60 mph med 1 ft roll out.
Ved almindelig kørsel opleves den markant hurtigere end den Lamborghini Gallardo jeg prøvede for nogle år siden.
Så helt enig. Rækkevidde frem for hovedpinefremkaldende accelerationer
P85DK
P85DK Feb 1 '21

Men er det ikke også det Tesla gør? Premium er lagt over på rækkevidde, accelerationen er nu 'gratis'

Hvis du bare vil have accelerationen, så bestiller du Plaid med 18650 batterier, hvis du oveni accelerationen også vil have den bedste rækkevidde, så betaler du ekstra og får 4860 batterierne.