Loading...
dk

Tysk elbiltilskud på 9.000 euro | Tesla Forum

Jesper_Aalborg
Jesper_Aalborg Feb 7 '21

Jeg vil høre Jer vedrørende import af Model 3 fra Tyskland. Udover at momsen er lavere i Tyskland (19%) er der samtidig elbiltilskud på 9.000 euro i landet. Jeg overvejede selv oprindeligt at købe en nyere brugt model 3 i dk, men vil det ikke være fordelagtigt i stedet at importere en eksempelvis 6 mdr. gammel Model 3 fra Tyskland? (måske sparer 60.000 dkk). 

Hvad er Jeres erfaring vedrørende påvirkningen af brugtvognspriserne herhjemme på elbiler/model 3?

Forummets indlæg er redigeret af Jesper_Aalborg Feb 7 '21
P85DK
P85DK Feb 7 '21

 

Citat fra Jesper_Aalborg

Hvad er Jeres erfaring vedrørende påvirkningen af brugtvognspriserne herhjemme på elbiler/model 3?

Hvad mener du? 

jth
jth Feb 7 '21

Hvis alle brugsvognskøbere er bekendt med eventuelt væsentligt lavere priser i Tyskland så ville det nok påvirke brugtvognsprisen herhjemme. I øvrigt virker det som om brugtpriserne er sat helt skævt i DK og ikke justeret efter de seneste afgiftsændringer. 

I øvrigt er det heller ikke gratis at hente en bil i Tyskland (valuta-tab, afhentning, syn, 10 dages karantæne :), mm). 

Twinauto
Twinauto Feb 7 '21
Det er jo heller ikke alle der lige selv kan lægge 400-500.000 ud hvis den skal finansieres i DK, du kan typisk ikke låne penge til den før dansk org regatt foreligger. Dernæst er det forbundet med en hvis risiko hvis man kører hjem. på prøveplader fra Tyskland, der er kun ansvar på. Endelig skal du også betale gebyr for afgiftsberigtigelse, også selvom den evt er nul. Tilskud består af 3.000 EUR som ER fratrukket fra ny og 6.000 EUR som en tysker kan får, når han kan dokumentere at have haft bilen 1. Gang efter 6 måneder og at bilen stadigvæk er registreret i Tyskland og dermed ikke noget danskere kan få Man kan også kun købe fra ikke-Tesla forhandlere eller privat, Tesla vil/må ikke sælge uden for Tyskland
Forummets indlæg er redigeret af Twinauto Feb 7 '21
P85DK
P85DK Feb 8 '21
Quote from Twinauto

Endelig skal du også betale gebyr for afgiftsberigtigelse, også selvom den evt er nul.

Afgiftberigtigelse er gratis hos SKAT og når du ved den er nul kr. så er det bare at anmelde den og vente på SKAT kommer til din sag. Så sender de en fin email som siger at du skylder dem 0 kr. og at din reg.attest er på vej. Med den mail kører du ned til synhallen og får dine plader :-)

Twinauto
Twinauto Feb 8 '21
Det tager så lige 4-6 uger:-)
P85DK
P85DK Feb 8 '21

Ja ja, men hvis man er opsat på at spare alle de steder kan spares. Så kan man gå og pudse på bilen imens man venter ;-)

Smalle10
Smalle10 Feb 10 '21

Nypris efter rabatter Tesla model 3 standard plus er ca. 35.000 Euro = 261,000 kr.

Nypris efter rabatter Tesla model 3 long range er ca. ca. 45.000 Euro =  335.000 kr.

Nypris efter rabatter Tesla model 3 performance er ca. 50.000 Euro = 372.000 kr.

Det er efter priserne er sænket meget i Tyskland.

Twinauto
Twinauto Feb 11 '21
Du må lige sætte dig ind i tingene, INGEN uden for Tyskland får lov til at købe en ny eller inventory hos Tesla. Tesla har truet gråzone forhandlere i Tyskland til ikke at købe og sælge videre med det samme Tesla i Tyskland forudreg din Tesla, med andre ord skal den reg. Med rysk adresse De priser du nævner er inkl de 6.000 eur, i miljøtilskud som du først kan få efter 6 mdr og kun hvis du er tysk statsborger, så ja, det er gode priser, men forbeholdt tyskere
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 11 '21
Der er dog stadig 40-50k at spare ved at købe lettere brugt i Tyskland. En 1 år gammel standard range med 10-12k på odometeret koster ca. 300. En Long range ca. 350k og en performance ca. 385k
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Feb 11 '21
Twinauto
Twinauto Feb 11 '21
Muligt, der skal dig bare tillægges 10-15.000 til hjemtransporr, afgiftfastsættelse selvom den er 0 ellee lille, toldsyn, plader og risiko ved kun at køre på ansvar hvis man kører den hjem selv, og så er det ikke alle der selv har 300- 400 til at lægge ud, den kan ikke finansieres før dansk regatt foreligger. Min pointe var nu også at man ikke kan bruge de tyske ny priser til noget
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 11 '21
Det er jeg enig i. Dog skriver mange forhandlere specifikt at transport kan ske til DK for 6-700 EUR. Så der er da stadig en del at spare. Man kan i princippet opgradere modellen uden merpris i forhold til DK priser
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Feb 11 '21
Smalle10
Smalle10 Feb 11 '21

Det er vel stadig sådan at når nyprisen falder , så falder brugtpriserne også.

Tyskerne skal have Elbiler indreg. i min. 6 måneder. Men derefter kan de jo købes af os danskere.

Forsikret transport fra Tyskland til grænsen ca. 5000 kr. 

Afgift fastsættelse ved Padborg og toldsyn og plader = 5000 kr. plus eller minus. Derefter kan du køre hjem med danske plader og kasko forsikring.

En anden mulighed kunne være at købe en splinterny Tesla igennem IMF Flensborg. Hvis firmaet går med til det. De står så som ejere, men det er dig der ejer Teslaen. Den kan så stå hos dem med forsikring og parkering. Så gælder det bare om at få kørt 6000 km. på 6 måneder og så importere den til DK.

De 6 måneder hos IMF koster selvfølge også noget, måske 10.000 kr. for indreg. + adm. + vægtafgift + forsikring og parkering. Men så får man også sin egen Tesla fra ny.

Kender ikke firmaet personligt, men de har masser af dyre biler, autocampere og motorcykler på tyske plader, men danske ejere.

MVH Per

Forummets indlæg er redigeret af Smalle10 Feb 11 '21
Twinauto
Twinauto Feb 11 '21
Som sagt har alle gråzone forhandlere modtaget en mail fra Tesla, der truer med bål og brand
MOS
MOS Feb 11 '21

Hvorfor truer Tesla egentlig med bål og brand? Burde de ikke bare være glade for, at de så får solgt nogle biler?

Fsch
Fsch Feb 11 '21
Citat fra Twinauto Du må lige sætte dig ind i tingene, INGEN uden for Tyskland får lov til at købe en ny eller inventory hos Tesla. Tesla har truet gråzone forhandlere i Tyskland til ikke at købe og sælge videre med det samme Tesla i Tyskland forudreg din Tesla, med andre ord skal den reg. Med rysk adresse De priser du nævner er inkl de 6.000 eur, i miljøtilskud som du først kan få efter 6 mdr og kun hvis du er tysk statsborger, så ja, det er gode priser, men forbeholdt tyskere
 

Det er meget tvivlsomt om Tesla holder sig inden for EU lovgivningen når de ikke vil sælge nye eller brugte biler til andre EU borgere end dem med statsborgerskab i det land hvor deres forretning ligger.

https://www.forbrugereuropa.dk/...lser/diskrimination/
https://www.eu.dk/...anden-del/artikel-18
https://ec.europa.eu/...ination/index_da.htm

Twinauto
Twinauto Feb 11 '21
Tænker Tesla DK ikke synes det er sjovt når de sælges med miljørabat på 3000 eur og lavere moms;-)
Twinauto
Twinauto Feb 11 '21
Fsch - du ringer bare og fortæller dem dette;-)
Fsch
Fsch Feb 11 '21
Citat fra Twinauto Tænker Tesla DK ikke synes det er sjovt når de sælges med miljørabat på 3000 eur og lavere moms;-)

Det er jo sådan set ligegyldigt hvad Tesla synes er sjovt eller ej. Der må ikke gøres forskel på EU borgere.
Det er kun staterne der kan være heldige at skrue tingene sammen der gør det muligt i praksis, som f.eks. Tysklands tilskud til elbiler.
  

P85DK
P85DK Feb 11 '21

@Twinauto - Tesla er Tesla, hvad enten det er Danmark eller Tyskland, så Tesla Danmark har ikke så meget at brokke sig over.

@Smalle10 - Du mener vel IMC og ikke IMF? Udfordringen med IMC er at få miljøtilskuddet. De 6.000 km er heldigvis nemme, man tager bare en roadtrip i sin egen bil rundt i Europa - når det hele er åbent igen.

At Quickimport tager 5.000 kr for en afgiftsberegning på en elbil til under 500.000 kr. er svineri. Det burde være max 3.000 inkl. nummerplader.

@Fsch +1

Det positive er at det er svært at have en prisforskel i et åbent marked som EU, så vi kan håbe det kan være med til at presse priserne yderligere.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 11 '21
Sider: 1 2 »