Loading...
dk

Ny til TeslaForum | Tesla Forum

Pan2dA
Pan2dA Feb 8 '21

Hej til alle!

Jeg er ny herinde og har fulgt lidt med på sidelinjen det sidste stykke tid. Jeg har længe overvejet at kaste mig ud i en Tesla, men har været meget usikker i min beslutning, da jeg bor i lejlighed. Dog har jeg fået meget god viden og føler mig sikker i, at det er et spørgsmål om tilvænning at få det til at fungere uden opladning i hjemmet ;-)

Så har jeg svinget meget i mine overvejelser om, hvilket version jeg skulle vælge - men med den nye prisnedsættelse valgte jeg at slå til og har netop bestilt en Tesla 3 Performance! Nu håber jeg virkelig, at jeg kan få min nye bil leveret til marts og ikke er nødt til at vente helt til juni.... Februar bliver en utrolig lang måned...

Tak for en masse god info for en "Tesla/el-bil newbie". Det har virkelig været brugbart og jeg kommer garanteret til at stille nogle spørgsmål, når jeg skal til at lære alt det en Tesla kan.

Hilsen Sebastian

kleine100
kleine100 Feb 8 '21
Tillykke med den :-)
Twinauto
Twinauto Feb 8 '21
Tillykke med den, hvis man ikke behøver en krog, så er Performance klart at foretrække. Du skal dog lige være obs på dette - det er en ret stor ting uden for DK, og årsagen er ikke fundet. Forhåbentlig kan det løses pp et tidspunkt, men hvornår..... https://m.youtube.com/watch?v=C-2r4Y_lUsk
jramskov
jramskov Feb 9 '21

Tillykke og velkommen!

Pan2dA
Pan2dA Feb 9 '21
Citat fra Twinauto Tillykke med den, hvis man ikke behøver en krog, så er Performance klart at foretrække. Du skal dog lige være obs på dette - det er en ret stor ting uden for DK, og årsagen er ikke fundet. Forhåbentlig kan det løses pp et tidspunkt, men hvornår..... https://m.youtube.com/watch?v=C-2r4Y_lUsk

Så lige videoen og det er ikke optimalt... Det kan være decideret farligt i overhalingssituationer m.v. Jeg talte med Tesla i dag og de siger, at der er sendt en softwareopdatering ud for at imødekommen problematikken - så håber det bliver løst med dét. 
Twinauto
Twinauto Feb 9 '21
Det var ikke løst i forgårs amerikanske ejere er ret knotne
Ice2EV
Ice2EV Feb 9 '21

Har jeg misforstået noget, eller er det kun tilfældet ved ultra sportslig kørsel.

Altså hvis du kører rimelig normalt med en racer overhaling af og til, bør man vel ikke opleve problemet?

kleine100
kleine100 Feb 9 '21
Det vel kun et problem så længe batteriet er koldt. Hvilket det jo hurtigt bliver på denne årstid. 
PeterDahl
PeterDahl Feb 9 '21
Jeg syntes egentligt at min 2021 LR også er lidt tung i rumpen hvis den ikke får varmet det mindste, meen det er vel forståeligt nok.

Vika7
Vika7 Feb 9 '21
Citat fra Pan2dA

Hej til alle!

Jeg er ny herinde og har fulgt lidt med på sidelinjen det sidste stykke tid. Jeg har længe overvejet at kaste mig ud i en Tesla, men har været meget usikker i min beslutning, da jeg bor i lejlighed. Dog har jeg fået meget god viden og føler mig sikker i, at det er et spørgsmål om tilvænning at få det til at fungere uden opladning i hjemmet ;-)

Så har jeg svinget meget i mine overvejelser om, hvilket version jeg skulle vælge - men med den nye prisnedsættelse valgte jeg at slå til og har netop bestilt en Tesla 3 Performance! Nu håber jeg virkelig, at jeg kan få min nye bil leveret til marts og ikke er nødt til at vente helt til juni.... Februar bliver en utrolig lang måned...

Tak for en masse god info for en "Tesla/el-bil newbie". Det har virkelig været brugbart og jeg kommer garanteret til at stille nogle spørgsmål, når jeg skal til at lære alt det en Tesla kan.

Hilsen Sebastian

Tillykke!!!! 
Og jeg tror at det vil fungere fint med at oplade bilen på offentlige pladser.... det gør jeg nemlig også. 
Det er endnu bedre hvis du finder en lader tæt på din arbejdsplads.