Loading...
dk

Sentry mode notifikationer, men ingen optagelser | Tesla Forum

kleine100
kleine100 Feb 26 '21
Jeg har haft sentry mode aktiv de sidste par dage. I morges da jeg kom ud til min bil, havde jeg så 4 notifikationer, men ingen optagelser. 

Jeg har Google lidt, og fundet frem til at det kan skyldes, at der ikke er tilsluttet en kompatibel USB stick. Da bilen (TM3 2021) blev leveret med en USB stick fra ab fabrik, så tænker jeg, at det ikke er den der er problemet. Andre der har oplevet det samme problem?

Jeg har i dag formateret USB sticken. Så må vi se om det afhjælper problemet. 

Hvis det skyldes USB sticken, så burde man blive informeret om at sentry mode er aktiv, men den ikke kan finde USB stick. 
Ice2EV
Ice2EV Feb 26 '21

Jeg er holdt op med at kigge på sentry optagelser for længe siden.

Men har dog bemærket at der på et tidspunkt kom en update hvor man kunne klikke direkte på ikonet og se dem. Den funktion er stoppet igen.

Måske vores USB i vores 2019 er træt og død.

Kunne være jeg skulle overveje at tage den ind og se om der er optagelser.

kleine100
kleine100 Feb 27 '21
Citat fra tkathulevej

Har du lagt mærke til om kamera-funktionen altid aktiverer, når du bruger bilen normalt?  I vores TM3 (leveret dec. 20) er det meget ofte, at det lille kamera-symbol i øverste linje af skærm ikke starter op, når bilen tændes (og så findes der ikke optagelser overhovedet efter en køretur).

Problemet kan altid løses hos os ved at udtage og genindsætte USB-nøglen (..men der er selvfølgelig tale om en fejl, Tesla skal kigge på)

Jeg oplever det samme problem. Det hjælper, som du skriver, at tage usb ud og sætte i igen. 

Efter jeg har formateret USB stick, så virker Sentry Mode og så igen...eller det vil sige det virker næsten igen. For det kræver, at jeg formatere USB hver gang der har været en hændelse. 

Tænker det må være en fejl på USB, og ikke en software fejl, eller hvad?
cth
cth May 6 '21

Var der ikke noget med at Tesla ville gøre det muligt at se optagelser i app eller på anden måde uden at man skal hive USB med ind i PC?

Ice2EV
Ice2EV May 6 '21

På et tidspunkt var det muligt at klikke på Sentry tegnet på skærmen og se de 2 events. Men det er forsvundet igen på vores.

Måske SD kortet fejler, har ikke kigget i halve år.

CaptainChaos
CaptainChaos May 6 '21
Citat fra cth

Var der ikke noget med at Tesla ville gøre det muligt at se optagelser i app eller på anden måde uden at man skal hive USB med ind i PC?

Ved at klikke på "sentry iconet?" Når du er i "park" så kan du se de optagelser der på USB stick/SSD. Den afspiller der er i bilen er dog blevet utrolig lang tid om at starte op.
Da den kom frem tog de 1-2 sekunder at starte, nu tager det 20-40 sekunder :(
kleine100
kleine100 May 6 '21
Citat fra CaptainChaos
Ved at klikke på "sentry iconet?" Når du er i "park" så kan du se de optagelser der på USB stick/SSD. Den afspiller der er i bilen er dog blevet utrolig lang tid om at starte op.
Da den kom frem tog de 1-2 sekunder at starte, nu tager det 20-40 sekunder :(
Hmm det lyder underligt. Det tager stadig kun 1-2 sek at starte visning i vores TM3. 

Tilgengæld så har den seneste opdatering gjort at jeg ikke kan formater min USB via bilen…funktionen er der stadig, men den er gjort inaktiv. 
Det betyder at jeg skal slette hver eneste optagelse manuelt. Jeg ved godt den blot overskriver de eksisterende optagelse. Men synes ofte den ikke optager hvis USB er fyldt. 
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 May 6 '21