Loading...
dk

Farvekode til 19" sport fælge | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Apr 16 '21

Er der nogen der kan være behjælpelige med farvekode til de originale Model 3 19" fælge - det er dem fra før refresh (årgang 2019).

Der er nogle småting som jeg gerne ville ordne inden jeg skifter til sommerdæk, men synes at kr. 1.000,- pr fælg var i overkanten. Malerne ville kun male hele fælgen - ikke lave små reparationer, så jeg tænkte selv at give det et forsøg. 

Tesladriver
Tesladriver Apr 18 '21

Jeg købte lakstift hos Autoskadestuen i Aarhus, den passede meget godt i farven til de originale Aero fælge. Skal dog tilføjes at det var en meget lille skade jeg skulle duppe lidt maling i.

De har også lakstifter til bilen hvis nødvendigt.

HrMogensen
HrMogensen Apr 19 '21

Tak jeg giver dem et kald :) 

Det kan være de kender farvekoden og alt det.

HrMogensen
HrMogensen Apr 20 '21

Citat fra Tesladriver

Jeg købte lakstift hos Autoskadestuen i Aarhus, den passede meget godt i farven til de originale Aero fælge. Skal dog tilføjes at det var en meget lille skade jeg skulle duppe lidt maling i.

De har også lakstifter til bilen hvis nødvendigt.

Øv bøv... De kan ikke sælge mig noget til mine fælge men de vil selvfølgelig gerne male hele fælgen for kr. 1250,-... Har et lokalt tilbud for samme til kr. 1000 pr fælg men så skal dækket også af osv. - så slemt er det overhovedet ikke. Jeg må kigge videre... vil dog virkeligt gerne snart have sommerhjulene på :)  

Tesladriver
Tesladriver Apr 20 '21

Øv - det var træls... :( 

webercarbmann
webercarbmann Apr 20 '21

Masser af bud på Ebay, fx denne

https:///...5:g:f-UAAOSwlwlgebNC

Har ikke selv prøvet. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '21

Måske på chipex.

Har forøvrigt lige fået rettet en fælg, malet 4, monteret sommerdæk og påsat dem hos Bosch AAL. 

Det var ikke billigt, men de ser godt ud hidtil.

Kunne sikkert have sparet 1-2000 ved at køre til Silkeborg eller Kjellerup. Men vi har haft uhørt travlt og jeg havde ikke overskud til at køre 5 timer for at få lavet fælge(1,25 ned for at aflevere, 1,25 hjem, og det samme for at hente igen)

PeterE
PeterE Apr 21 '21

Som Ice2EV skrev. Tesla har tidligere henvist mig til Chipex, og jeg fik der et kit - inkl lakstift - som matchede min lak. Find den evt på: https://www.chipex.eu/

HrMogensen
HrMogensen Apr 21 '21

Chipex oplever jeg således: 

Sender dem en mail for at høre om de kan hjælpe. De svarer meget hurtigt med en farvekode jeg kan bruge til mine fælge. Den findes så ikke når man søger via deres formular. Jeg bliver bedt om at prøve igen - enten ved at indtaste hvilken bil jeg har eller farvekoden direkte. Intet af det giver noget til mine fælge. Der er farver til selve vognen men ikke andet? De holder op med at svare fra support?

Har nu prøvet at bestille via Ebay. En havde nøjagtig samme farvekode på varen som Chipex oplyste. 

Mange tak for de mange bud :)