Loading...
dk

Navigation Unavailable | Tesla Forum

pwalsted
pwalsted May 9 '21

Hejsa - har måtte resette bilen da jeg ret ofte oplevede at bilen ikke ville finde LTE. Efter dette, har jeg nu problemer med navigationen og at den kommer med advarsel om "Navigation Unavailable". Den vil have jeg forbinder til WiFi - men heller ikke det virker.

Tesla værksted har først tid om en måned.... Nogle gode ideer? Ærgerligt at mangle navigationen :(

PeterE
PeterE May 9 '21
Hvad har du resat og hvordan?
pwalsted
pwalsted May 9 '21
Citat fra PeterE Hvad har du resat og hvordan?
På rattet- men underligt nok forsvandt alle indstillinger samtidig - det synes jeg ikke er sket tidligere
Jenskh
Jenskh Jun 22 '21

Det er ikke sådan at det er 12 måneder siden at du købte den og din prøveperiode på internetforbindelse er udløbet. Hvis det er tilfældet skal du ind på tesla.com og bestille internetforbindelse til din bil. Det koster 99 kr/md.

jonsiii
jonsiii Jun 22 '21

Nænæ, navigation virker også online på Standard Connectivity. Og som sidste udvej er der jo også offline navigation med det indbyggede kort.

Doc2211
Doc2211 Jun 22 '21

Er Tesla ejere efterhånden opdelt i A og B hold ? Jeg har  en P85DL fra 2015. Den har " livslang " navigation tilknyttet.  Tidligere advarede navigation om vejrarbejde / kø og foreslog alternative ruter. Nu vises blot den planlagte rute. Kan det passe at man skal tilkøbe premium connectivity selvom navigation var inkluderet i købet og den tidligere har haft funktionerne ?

P85DK
P85DK Jun 22 '21

@Doc2211 - du har allerede premium connectivity

Danbra56
Danbra56 Jun 23 '21

Doc2211 er stopsignalet i i nederste hjørne aktiveret? hvis ikke så ingen trafik information. 

jonsiii
jonsiii Jun 23 '21

@Doc2211 Nej, selv på Standard Connectivity kører online navigationen uden om kø og vejarbejde. Men du kan ikke se hvorfor, da du kun kan sætte de der "google-kø-streger" på kortet, hvis du har Premium Connectivity. Premium er med det første år. Fordel er satellitkort, firmwareupdate uden du skal på wifi, visning af trafik, data til Spotify, Netflix, Youtube. Brugte det stort set aldrig, så gad ikke betale 99 i måneden.

Ice2EV
Ice2EV Jun 23 '21

@Jonsii enig brugte stort set aldrig Premium funktionerne. MEN hvis jeg få gange har været på SuC eller ventet på ungerne, så sætter jeg bare mobil som WIFI, men det virker kun når man holder parkeret. Så snart man sætter i gear, så smider den WIFI.