Loading...
dk

Brum brum - me not like.... | Tesla Forum

CJ1409
CJ1409 May 14 '21

Hej, 

Har tidligere fået skiftet DU da den havde den der irriterende højfrekvente lyd. Har vel kørt omkring 175.000 km siden den blev skiftet, Min Tesla er en S85.

Nu lyder der konstant en "brummen" fra bagenden, tænker det er DU der brummer. Det lyder faktisk som om jeg pludselig har fået benzinmotor - altså som en nyere benzinbil hvor man svagt kan høre motoren... Så altså ikke den højfrekvente lyd, men "motor brummen". Lyden er konstant under kørsel. 

Er det noget andre har haft erfaring med ovenstående og evt. hvad problemet kan være?

Mvh Carsten

MOS
MOS May 14 '21

Du skriver at lyden er konstant under kørsel. Mener du, at lyden er der, uanset hvor meget gas, du giver den, eller om den bare ruller? Hvis det er en brummende lyd, der stiger i frekvens (ligesom en benzinmotor, der kører med højere omdrejningstal) ved øget hastighed, så kunne det tyde på et hjulleje, der er slidt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 14 '21
Ice2EV
Ice2EV May 14 '21

@Carsten Er din S wrapped i mat grå med lysblå stafferinger og kører rundt i AAL området? 

For så gætter jeg der er noget galt med den, om den hænger i bremser eller hvad ved jeg? Men den lyder ikke som jeg ville forvente af en elbil.

CJ1409
CJ1409 May 15 '21

Nej, ikke fra AAL... :-)

@MOS - Det havde jeg slet ikke tænkt, men det er da en mulighed. Jeg kan dog ikke identificere om det kommer fra en af siderne, derfor har det slet ikke slået mig at det kunne være et leje....