Loading...
dk

Navigationsvisning. | Tesla Forum

jpx
jpx May 15 '21

Godaften,

Forleden var jeg ude at lufte traileren, og jeg slog på et tidspunkt bakkameraet til. Det gjorde så det glædelige, at jeg fik navigations-visningen / vejledingen flyttet til venstre side af skærmen. Det vil jeg enormt gerne have permanent, dog uden at skulle have bakkameraet fremmme hele tiden.. 

Jeg har pløjet menu'erne igennem, men uden held. Er der nogen herinde der kender til en måde at få vist navigationen således som standard eller en mulighed for at slå det til?

 

Forummets indlæg er redigeret af jpx May 15 '21
Ice2EV
Ice2EV May 15 '21

Hvis du bare trækker radioen op til fuld højre skærm, så kommer den også automatisk der hvor du ønsker.

 

Alternativt kan du kigge på aktuelt forbrug 10-25 eller 50 km på fuld højre skærm, så gør den også uden du skal noget.

 

Med andre ord, er din højre skærm i brug til andet, så kommer nav visninger i ønskede felt.

lindolrik
lindolrik May 23 '21
Citat fra Ice2EV

Hvis du bare trækker radioen op til fuld højre skærm, så kommer den også automatisk der hvor du ønsker.

 

Alternativt kan du kigge på aktuelt forbrug 10-25 eller 50 km på fuld højre skærm, så gør den også uden du skal noget.

 

Med andre ord, er din højre skærm i brug til andet, så kommer nav visninger i ønskede felt.

Jeg bruger ofte browseren til at vise en mere rolig og informativt skærm, når jeg ikke skal bruge kortet fx i hverdags kendte områder. 
Det kunne være tiden, også da den indbyggede står noget småt. 


Ice2EV
Ice2EV May 23 '21

Konen sætter den konstant på head up, så når du kører rundt i byen og specielt i rundkørsler, så bliver man helt rundtosset, hvis man skulle komme til at kigge på skærmen.

I min optik, skal den være nord op, for så har man en indikering af man er på rette vej. Ellers riskerer man NAVI har fundet Nykøbing Sjælland og ikke Nykøbing Mors. eks.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 23 '21
cth
cth May 23 '21

Ja nord op tak... men hvordan sætter man det permanent?

 

Synes den går tilbage til syd hver gang.

lindolrik
lindolrik May 31 '21
Eksempel på enkelt skærmbillede med klokken i stedet for kort. 
Navigationen virker enkel og brugbar i venstre side. 



jpx
jpx Jun 1 '21

Tak for de gode tips, jeg kan dog rigtig godt li at ha kortet fremme (så kan ungerne også følge med i, hvornår vi er fremme). 

 En skam at man ikke kan blæse og have mel i munden samtidigt :)