Loading...
dk

Lasteevne | Tesla Forum

KimB
KimB May 20 '21
Sidder og læser den nye bilbog fra Kuffert og Kørehandsker (flot bog iøvrigt). Studsede over at der står at Tesla Y kun må laste 433kg. Undersøgte så hvor meget min 3’er må laste: 569kg (RWD). Men 3 AWD må så kun laste 333kg! Det er godt nok ikke meget. 4 voksne mennesker og lidt bagage og så er bilen overlastet. Kan det virkelig være rigtigt? Har fundet værdierne på Bilbasen samt et andet site på nettet. 
Mvh Kim
cth
cth May 21 '21

Det lyder ikke af meget...

Min model S 479 kg

En audi A6 545 kg

Hmmm...

MOS
MOS May 21 '21

Jeg tænker, at specifikationerne angivet på registreringsattesten/i instruktionsbogen må være de korrekte. Jeg ved ikke, hvor de andre tal kommer fra.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 21 '21
PeterE
PeterE May 21 '21

Specs er fra Motorregistret - selvom de kan være af svingende opdaterings/registreringskvalitet. Registreringsattesten er også baseret på DMR. Link her: https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne/

Jeg må i min TMS fx laste sølle 429 kgs - og det er vel ikke imponerende: 

Vægt

Teknisk totalvægt: 2640 kg Totalvægt: 2640 kg Egenvægt: - Køreklar vægt   Minimum: 2211 kg Maksimum: - V-værdi ved luftaffjedring: - V-værdi ved mekanisk affjedring: -

Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 21 '21
MOS
MOS May 21 '21

Husk, at den køreklare vægt er inkl. fører. Så de 429 kg er nyttelasten udover fører. Altså ca. 500 kg i alt inkl. fører. Men ja, det er ikke vildt meget for så stor en bil.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 21 '21