Loading...
dk

Lidl gratis ladestander | Tesla Forum

cth
cth Jun 24 '21

Nogle LIDL butikker har ladestandere man frit kan benytte som kunde i LIDL.

På denne station er der

1 x chademo

1 x CCS 50 kw

1 x AC 40 kw

Prøvede her til morgen i åbningstid de 2 sidste...

Men bilen siger bare klar til opladning og der sker ikke noget.

Gør jeg noget forkert? Skal der bruges et kort til lader?

Jeg har da set andre Teslaer lade der.

Nogen der har erfaring med dette... første gang jeg lader andre steder end hjemme og SuC, så jege r total nybegynder her :-)

cth
cth Jun 24 '21

Flere lidl i DK. Denne er på kulbanevej Valby

Men meget besværlig tilgang pt. på gruns af vejarb.

Skærm så også meget blank ud.. så jeg du har nok ret. der er sådan en trådløs kortklæser.

Så tænkte der måske skulle kort til...

Forummets indlæg er redigeret af cth Jun 24 '21
KimT
KimT Jun 24 '21

Der har været flere indlæg på FDEL hvor folk har klaget over at de bliver besat af taxa, og hvis man nærmede sig blev man stor set genet væk af dem.

Tror det blev nævt at efter flere klager var der vist blevet sat skilt op at de ikke måtte benyttes af vognmænd.

https://ekstrabladet.dk/nationen/gratis-stroem-hos-lidl-skal-vi-slaas/8499264

Sidste sommer da vi var på Rømø, og var forbi Ribe havde Lidl også en, den var også ude af drift på det tidspunkt. Kunne se at der var flere der prøvede.

Aldi skulle vist også være gået igang med at sættet 11kW ladestandere op. Det mener jeg så ikke giver mening. Sådan en lader vil blive benytte af beboer fra de omkringliggende huse. For de 10min man max kunne finde på at opholde sig i en Aldi giver ikke meget strøm.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Jun 24 '21
PeterE
PeterE Jun 24 '21

Det lyder - undskyld - helt sort. Man skal da være meget nede på batteristand for at det er tiden værd at oplade i det kvarter man handler. Med mindre man er i Lidl i nogle timer, eller hænger ud på en kaffebar i nærheden.

cth
cth Jun 24 '21

Sort og sort... gå en tur :-)

Men ellers enig,

Jeg er på besøg der af og til og så kan jeg jo lige så godt parkere og lade gratis.

Den var defekt i dag på grund af sprunget sikring et sted i området. 

jonsiii
jonsiii Jun 24 '21

@cth Jeg prøvede en i Lidl i Belgien for et par år siden. Std. ABB stander. Stik i bil, og tryk start på skærmen.

Hvad angår Aldi, så er det jo i nogen tilfælde smart. Vi har en Aldi lige i nærheden med en kæmpe P-plads, og der er hundredevis af lejligheder lige nord for:

https://www.openstreetmap.org/way/112384040#map=17/55.57051/9.72086

I Tyskland sælger de jo både telefonabonnementer, rejser og dagligvarer. Det kunne jo være man også ville ind på lademarkedet. De har masser af uudnyttet p-plads, så de kunne godt tjene en skilling på at sælge strøm til dem uden hjemmelader.

Edit: Sørme, der er en i Struer:
https://www.plugshare.com/location/320413

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jun 24 '21
PeterE
PeterE Jun 24 '21

Men jo, det er da altid gode grunde til at jagte gratis strøm. Spørgsmålet jo altid om man så holder 'i vejen' for en som virkelig har behov for opladning for at komme videre. Det er lidt en anden snak. Og lidt en snak om 'god ladeskik'. Jeg bruger vist primært ladere undervejs, hvis jeg har behovet - ikke bare fordi de er gratis. 

jramskov
jramskov Jun 24 '21

Med en 50kW kan der da alligevel komme lidt kWh på mens man handler - det synes jeg er ganske fint. Modsat er den nye Netto lige i vores nabolag - der ser ud til at blive opstillet en Clever AC lader med to stik...ikke vildt anvendeligt.

Og ja, der har været en del skriveri/raseri på diverse Facebook grupper over taxachauffører der nærmest blokerer Lidl's ladestandere, men jeg har også læst at Lidl nu har sat skilte op der forbyder taxaer at lade.

Jens_N_B
Jens_N_B Jun 24 '21

Jeg har prøvet den 50 kW lader Lidl har i Aabenraa, det var bare stikket i og trykke start på skærmen.
På Plugshare står der at nogen ikke har kunne lade, fordi personalet have glemt at aktivere den, så måske det er det der er sket for dig?

cth
cth Jun 24 '21

Personalet i lidl sagde den var lukket på grund af problemer og elektriker var tilkaldt.

Skærmen var død i stander, så sikkert rigtig nok.

cth
cth Jun 25 '21

Hvordan virker det plugshare?

Synes jeg har lidt svært ved at komme rigtig ind.

Måske browser problem.

Kan man se om der er liv i laderne på den eller det reg. den ikke?

jramskov
jramskov Jun 25 '21

Du kan så vidt jeg ved ikke se live status, det er en form for crowd sourced social media ting - du kan logge at du lader på en given lokation/ladestander, poste billeder og andet relevant information. Det kan give dig en fornemmelse af om laderen fungerer eller ej.

cth
cth Aug 19 '21

Har brugt Lidl lader et par gange nu.

Har bare det mystiske problem, at holder der en anden og lader og jeg så bruger lader 2, så får jeg at vide at ladning starter når der er strøm nok.

Efter 10 min i lidl siger den stadig ikke strøm nok.

Bilen der lader står på 85% færdig eller 30%.

begge prøvet og stadig ikke strøm.

Men alle andre kan godt lade på lader 2 når jeg holder der og der holder tit 2 biler og lader...

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 19 '21
cth
cth Jan 4 '22

Lidl har indført max. 30 min.

Lader slår selv fra efter 30 min.

Du kan sætte den til igen hvis der ikke er andre der skal til.

Desværre er det svært at komme op på 50kw på den lader jeg af og til bruger. 27kw er mere normalen, selvom man holder der alene.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 4 '22
PeterE
PeterE Jan 4 '22
Det er vel helt fair, og det er nok de færreste som vil bruge deres fritid på at hente en halv times gratis strøm mere :)
cth
cth Jan 4 '22

ja det er helt fair og meget smart måde at regulere det på.

Fritid..?

Jeg bruger arbejdstiden.

Fordelen ved at kunne arbejde fra en laptop :-)

PeterE
PeterE Jan 5 '22

Tjah, mange af os kan helt sikkert arbejde remote med vores laptop - om man så gider at sidde i bilen eller på McD men mindre man er tvunget til det, det er en anden sag. 

jolll
jolll Jan 8 '22

Der tegner sig efterhånden et meget klart billede.

Troede først det var en fejl ved den nye Lidl stander i Grindsted,
men har efterfølgende prøvet i Ribe og Åbenrå.

Lidl's CCS er nu cappet ved max 27kw og max 30 minutter.

Ice2EV
Ice2EV Jan 8 '22

De må være beregnet på PHEV.

Der er da ingen, som i ingen der gider holde i LIDL i 30 minutter for skaldede 13 kWh. Så jokker jeg den hellere i en 220V 5 ampere i 3 dage.

MOS
MOS Jan 8 '22

Mon ikke det er lavet bevidst sådan for at undgå misbrug? Laderne er vel primært tænkt som en service for deres kunder, der så kan lade i 30 minutter, mens de køber ind. Andre, der ikke har et formål i butikken, har så ikke noget stort incitament til at okkupere laderne og på den måde håber de vel, at laderne bliver holdt fri til deres kunder.

Sider: 1 2 3 »