Loading...
dk

Bule | Tesla Forum

Vika7
Vika7 Jul 4 '21

Kender I et godt værksted til bilka-buler nord fra Aalborg? 

Nørresundby området? +/-10km. Har I nogle gode erfaringer?

Så fik bilen sin første bilka-bule, sentry mode on, men den fangede ingenting.... til gengæld masse af video med folk der går forbi uden engang at røre bilen :)))

Ice2EV
Ice2EV Jul 5 '21

Der er en der hedder bule jan vist nok i vodskov

http://www.bulejan.dk/forside.aspx

Lad os høre resultatet, har også en lille bitte lige på knækket på passagerdøren.

Men døren er vist i aluminium, og det mener jeg er uhørt svært at rette helt 100% op.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jul 5 '21
webercarbmann
webercarbmann Jul 5 '21

Er der nogen der kender en på Sjælland?  Gerne midt eller Vestsjælland. 

Vika7
Vika7 Jul 23 '21

Bulen 

Så blev den repareret, forsikringsselskabet havde en aftale med en Nørresundby firma på Stenholm tæt på lufthavnen 

Det var svært at tage et billede i dag, pga solen, men alt virker glat som før, malingen passer 100%…. Har dog en fornemmelse at man kan se hvor bulen var, og det er mest når man kigger tæt på fra en bestemt vinkel…. Så kan man se lidt “skævhed” i refleksionen som er på døren.

Vika7
Vika7 Jul 23 '21
Vil prøve at tage endnu et billede tættere på
Ice2EV
Ice2EV Jul 24 '21

@Wika så godt det var forsikringen der var inde over. Men har du nogen ide om hvad det kostede?

Holm22
Holm22 Jul 24 '21

Jeg har brugt https://buledoktor.dk i Søborg på min gamle vogn og én gang på Teslaen. De laver et rigtigt pænt stykke arbejde. Laver også forsikringsskader. 

Den jeg fik lavet på Teslaen minder rigtigt meget om den på Vika7's billede.

Quote from webercarbmann

Er der nogen der kender en på Sjælland?  Gerne midt eller Vestsjælland. 

Forummets indlæg er redigeret af Holm22 Jul 24 '21
Vika7
Vika7 Jul 28 '21
Citat fra Ice2EV

@Wika så godt det var forsikringen der var inde over. Men har du nogen ide om hvad det kostede?

Det var Vilsen biler jeg brugte, og de sagde ca. 4000 kr i den størrelse jeg havde. Problemet er at malingen falder lige så snart de banker døren på plads.

Betalte 3000 kr i selvrisiko, nu har jeg lavet min forsikring om til 0 kr i selvrisiko for Bilka buler. 
Havde sendt billederne til Crashpoint i Aarhus, som sagde god for at en alm. værksted reparer den. 

Nu har jeg haft flere at kigge for at se om man kan spotte hvor bulen var, men de kan det ikke. 
Ice2EV
Ice2EV Jul 28 '21

Det var på den ene side vel ok, på den anden noget over hvad jeg håbede.

Har en i samme knæk dog på fordøren, og har haft den siden uge 1!!!!!!!!!, men den er lidt mindre.

Vika7
Vika7 Aug 6 '21
Det samme dør, dd. … skulle have ventet med at reparere den
Vika7
Vika7 Aug 6 '21

.

baldur
baldur Aug 6 '21

Av! Er det et sammenstød?

P85DK
P85DK Aug 6 '21

Av, ser dyr ud, lidt mere end en enkelt dør denne gang

Vika7
Vika7 Aug 7 '21
Ny dør, ny panel… selvrisikoen er det samme tænker jeg….men det positive: får jeg ny panel nederst uden ridser fra stenslag! :-)
Har overset den ene pælle… 

MrLodretJordvarme
MrLodretJordvarme Aug 25 '21

Vika7, dækker din forsikring den skade du har fået nu?

Jeg har selvrisikodækning mod parkeringsskader, og jeg har haft et mindre uheld med en kantsten, da jeg skulle ud af en skrå parkeringsplads i København.

Nogen der kender en der er god til sådan nogle skader i Billund området?

Vika7
Vika7 Aug 25 '21
Citat fra MrLodretJordvarme

Vika7, dækker din forsikring den skade du har fået nu?

Jeg har selvrisikodækning mod parkeringsskader, og jeg har haft et mindre uheld med en kantsten, da jeg skulle ud af en skrå parkeringsplads i København.

Nogen der kender en der er god til sådan nogle skader i Billund området?

Jeg ved ikke endnu, venter på en kvittering i mailen. Ved ikke om det er en parkeringsskade, for jeg trillede (fra en parkering) lige så stille men skaden skete. Jeg har Bauta, og bilen skal hentes snart, så hvis det skal betales selvrisiko, så får jeg noget i min indbakke i den her uge.

And. skade, tidl. havde en lille bule på samme dør, sendte billederne til Crashpoint og spurgte om det var ok med alm. værksted, hvor de sagde ok for det. 
Vil anbefale det først, da Tesla vil helst have at bilen ses hos Tesla godkendt værksted. Så kan de ikke klage eller afvise hvis det sker noget bagefter.

Kender ikke til værksteder i Billund.
PeterE
PeterE Aug 26 '21

Husk at du har frit værkstedsvalg på forsikringsskader. Og om et værksted er 'godkendt' af Tesla eller ej, det er altså op til dig selv. En bulet/skrammet dør er på ingen måde dækket af din reklamationsret eller din garanti på bilen. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Aug 26 '21
Vika7
Vika7 Aug 26 '21
Citat fra PeterE

Husk at du har frit værkstedsvalg på forsikringsskader. Og om et værksted er 'godkendt' af Tesla eller ej, det er altså op til dig selv. En bulet/skrammet dør er på ingen måde dækket af din reklamationsret eller din garanti på bilen. 

Jeg tænkte hvis en sensor stopper med at virke eller lign., så kan de ikke sige “øv, nogle andre har kigget på den skade… og deres reparation har gjort at døren ikke blev opsamlet ordenligt … la la” 

Jeg er heller ikke god til at klage, så vil heller være sikre side 

Vika7
Vika7 Aug 27 '21
Nu ved jeg hvorfor forsikringen er så dyr … 43k for min “bule” … pinligt!
P85DK
P85DK Aug 27 '21

Det er vildt for en ny dør og et sidepanel plus lidt maling.

Tjekkede lige en faktura fra et par år siden hvor knægten havde et lille kys med en medtrafikant som resulterede i en ny venstre forskærm og ny forlygte på en Audi TT Roadster fra 1999, sørme om det ikke var lige under 50.000 kr. for det lille stykke arbejde.

Måske har værkstederne en starttakst på samme måde som en taxa?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Aug 28 '21