Begge vores m3 har aktiveret alarmen i dag. Den ene i et stille parkeringshus i cph, den anden 2x på hjemme adressen. Alle meddelelser på app’en er "alarm udløst".
Husker det som et problem med min gl model s, men ikke med m3?
Begge vores m3 har aktiveret alarmen i dag. Den ene i et stille parkeringshus i cph, den anden 2x på hjemme adressen. Alle meddelelser på app’en er "alarm udløst".
Husker det som et problem med min gl model s, men ikke med m3?
Har også oplevet sporadiske alarmer med lange perioder uden en lyd.
Så plejer den de efterfølgende dage, at lige beeepe højt når man åbner døren, ligesom om den ikke har registeret, at det er mig eller fruen der er kommet til bilen.
Et par dage senere så går det hele i sig selv igen.
Jeg ved ikke, om det er korrekt, men jeg antager, at alarmen kan udløses af flere forskellige årsager. Herunder uautoriseret åbning af døre m.m. (uden nøgle), registrering af bevægelse i kabinen (biltyve, fluer, plastikflasker m.m.), bevægelse af selve bilen registreret via accelerationssensorer (stød, slag, påkørsel af bilen, bugsering, gyngning ved søgang ombord på færge m.m.) og måske flere andre årsager.
Udløsning af alarmen i meget varmt vejr kan måske skyldes, at paneler i kabinen eller andet interiør eller løse genstande giver sig, buler eller popper, når de bliver varmet kraftigt op af solen?
Jeg havde på et tidspunkt en fejlalarm på min bil. Det viste sig, at bagerste siderude ikke var lukket og så gik alarmen, da naboen gik tæt forbi min bil, da hans bil holdt parkeret lige ved siden af. Så den kan åbenbart også mærke, hvis nogen går tæt forbi et åbent vindue.
Har selv haft 3x fejlalarm de sidste 3 uger. Flere Twitter "venner" mener det ligeledes handler om insekter. Måske ligger der en fæl edderkop på lur under sædet :)
Eneste tidligere fejlalarm var forrige års sommerferie. Havde parkeret i P-hus som var nær 1 km fra airbnb lejligheded. Al parkering i centrum af den lille tyske by var udelukket. Klokken 5 om morgenen vågnede jeg (sikkert fordi sengen var elendig). Kigger på mobilen der lå lydløs men viser at "Elsa's alarm has been triggered" 2 timer tidligere... Så kan du dælme tro jeg blev triggered og halsede over til P-huset. Ikke et øje og ikke en skramme? Sentry viste intet udover blinklysene der lyste op på murene omkring bilen. Insekt eller rystelser på P-dækket kunne have skudt det igang?