Loading...
dk

Klonk lyd fra baghjul ved accelration og deaccelration | Tesla Forum

Jens_Lauridsen
Jens_Lauridsen Aug 18 '21

Hej alle 

jeg har en model S 85, der laver en klonk lyd ved acceleration og de-acceleration. Lyden kan undgås hvis jeg accelerer meget forsigtigt. 

Ophæng osv. er kontrolleret og der ser ikke ud til at være fejl. 

Er  der nogen der har erfaringer med om dette er skyldes trækaksel eller DU eller andet? 

Vh Jens 

ankjaers
ankjaers Aug 18 '21

Min 3'er havde samme lyd. Det var blot bremserne som kørte lidt trægt efter vinteren. 

Jens_Lauridsen
Jens_Lauridsen Aug 19 '21

Umiddelbart har det ikke noget med bremserne at gøre. Lyden er der uanset om bremserne benyttes eller ej. 

Nikolaj
Nikolaj Aug 19 '21
Jeg var i sin tid ude for det samme. Tesla spændte noget fast ved trækakslen, og problemet var væk på min model S.
Flash
Flash Aug 20 '21

Jeg har netop fået lavet det samme son Nikolaj på min P85

ElPeter
ElPeter Aug 22 '21
Hvis det er forfra så er det trækakslerne hvis det lyder lidt som når hjulene på en indkøbsvogn går i selvsving.
Jens_Lauridsen
Jens_Lauridsen Aug 24 '21
Citat fra Flash

Jeg har netop fået lavet det samme son Nikolaj på min P85

Hej Flash, jeg kan umiddelbart ikke se at der kan spændes noget på trækakslerne. har du fået skiftet træksakslerne?
vh Jens 
Jens_Lauridsen
Jens_Lauridsen Aug 24 '21
Citat fra Nikolaj Jeg var i sin tid ude for det samme. Tesla spændte noget fast ved trækakslen, og problemet var væk på min model S.
Hej Nikolaj, jeg kan umiddelbart ikke se at der kan spændes noget på trækakslerne. har du fået skiftet træksakslerne?
vh Jens 
Nikolaj
Nikolaj Aug 24 '21
Beskeden jeg fik den gang fra Tesla-mekanikeren var, at han havde spændt noget efter, hvilket fjernede klonklyden fra venstre baghjul/aksel. Han havde således ikke udskiftet noget
TT_Tesla
TT_Tesla Aug 26 '21

Jeg har for nogle år siden også oplevet "klonklyde" fra forhjulene, når jeg drejede ind i indkørslen - i mit tilfælde var fikset blot at stramme boltene på hjulet.

Vh Tim

TJ1
TJ1 Aug 28 '21
Jeg har oplevet det samme på min s85. Ved tesla smed sælger den lynhurtigt ind på værkstedet og fik en tekniker til at spænde noget under bilen. 10 min efter havde jeg den igen uden klonk lyd. Jeg vil gerne vide hvad han spændte( sælger sagde det var det han gjorde..) så jeg selv kan gøre det hvis lyd kommer igen.
Jens_Lauridsen
Jens_Lauridsen Aug 30 '21

Tak for svarene.

Jeg har undersøgt dette yderligere. Der er ingen klonklyd fra trækakslerne, lyden kommer inde fra selve motoren eller DU.

Kan det være DU der sidder løst og bliver spændt fast når Tesla fixer problemet?

BMJ
BMJ Sep 20 '22

Hej Jens

Fandt du en løsning eller forklaring på klonk-lyden?

Mvh Bjarne