Loading...
dk

Model 3 Performance rækkevidde ved 80% | Tesla Forum

Basteq
Basteq Aug 26 '21

Hej, 

jeg har model 3 Performance fra 2021. Ved opladning til 80% den viser 400km rækkevidde. Så ved 100% det er ca 500km.

Det er stadigvæk langt fra 567km som Tesla angiver. 

Når jeg kører på arbejde på landevej ca 35km (70-90km/t)  rækkevidden falder fra 400 til 365km i bedste tilfælde.

Hvilken rækkevider viser jeres M3P ve 80% opladning?

PL
PL Aug 26 '21

De 567 er WLTP, som Tesla er nødt til at markedsføre biler i Europa med.

De 500 er det, som Tesla selv regner med den kører ved blandet brug. Det svarer vist ca. til EPA-ratingen, som er noget skrappere end WLTP.

cth
cth Aug 26 '21

Jeg synes nu KM er fint at få vist.

Min oplevelse er at det passer 1 til 1 ved 90 km/t når det er over 10 grader.

CaptainChaos
CaptainChaos Aug 26 '21
Helt enig med selsoe, man kan ikke bruge km-tilbage tallet til ret meget.
Og da BMS alligevel ikke kender præcis hvor meget strøm der er tilbage på batteriet (medmindre du lader op til 100%) så vil tallet altid stå forkert
HemligNemlig
HemligNemlig Aug 26 '21
Km visning virker fint og ville aldrig køre med % visning.
Den der gør det sidder jo alligevel og omregner hvor mange % en given skræk ing giver i km så det tal er lige så upræcist. Det er et spørgsmål om smag og behag så gør hvad du finder mest anvendeligt for dig.
Ice2EV
Ice2EV Aug 26 '21

Hvordan er det mere nøjagtigt? er det ikke bare en funktion af tilrådig kapacitet og forbrug?

Men forbruget er et fast tal, som bilen bruger. altså for en model 3 LR ca 154Wh/km. Hvilket vi sjældent kommer ned på.

Så i bedste fald er km eller % visning vel lige unøjagtig?

Vil man bruge reel range til noget, må man kigge i enegy fanen og se for forgangne 10/25 eller 50 km.

mbk
mbk Aug 27 '21

Jeg slog min over på pct-visning i den første uge og har ikke ønsket km-visning siden, det passer nok bare bedre til mig end en fiktiv km-visning. Jeg tænker måske mere i hvor mange pct en kendt tur tager, skal jeg på længere ture bruger jeg indbygger energi app på trip, synes den er god til at planlægge et ladestop efter.

HJJ
HJJ Aug 27 '21
Der er vel heller ingen ICE biler der viser km.
HJJ
HJJ Aug 27 '21
Bianco:
Ok, tænkerbare at jeg bare skal vide om den er kvart, halv eller trekvart fuld.
Det er godt der er til begge parter.
cth
cth Aug 27 '21

Jeg kan virkelig ikke se forskellen om det er % eller km.

Men jeg synes med km kan jeg regne med at 1,5 km på skærmen giver mig 1 km rækkevidde, som en tommelfingerregel.

Så løber jeg i hvert fald ikke tør for strøm...

På langture bruger jeg jo navigationen, så den styrer det for mig.

Men ellers vil jeg sige med den rækkevidde jeg har i dag er det sjældent noget jeg kigger meget på.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 27 '21
Vildgut
Vildgut Aug 27 '21
Har en m3 LR AWD, den har aldrig vist over 495 mener jeg.

402 km ved 86% lige nu kan faktisk se. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Aug 27 '21
Vildgut
Vildgut Aug 27 '21
Citat fra Ice2EV

Hvordan er det mere nøjagtigt? er det ikke bare en funktion af tilrådig kapacitet og forbrug?

Men forbruget er et fast tal, som bilen bruger. altså for en model 3 LR ca 154Wh/km. Hvilket vi sjældent kommer ned på.

Så i bedste fald er km eller % visning vel lige unøjagtig?

Vil man bruge reel range til noget, må man kigge i enegy fanen og se for forgangne 10/25 eller 50 km.

Hvad ligger folk på her? Mener mit gennemsnit total er omkring 200.
cth
cth Aug 27 '21

200 her siden køb i december.

jeg kører ikke specielt økonomisk

Model S 2021

CaptainChaos
CaptainChaos Aug 27 '21
Mit gennemsnit efter 42k km er 194wh/km

På motorvej (110 km/t) ligger jeg normalt på 195-210 wh/km afhængig af kø, om vinteren er den nogen gange helt oppe på 250 wh/km

På landevej (90km/t) ligger den normalt omkring 155 wh/km.

Jeg har en model 3 performance 2020 model

Du kan bruge mit henvisningslink til at få 1.500 gratis Supercharging km til en ny Tesla: https://ts.la/morten30069
PeterE
PeterE Aug 27 '21
Citat fra cth

Hov, har du faktisk både en TM3 og en TMS? Spørgeren og debatten er vist om 3'ere - og så er et forbrug på 200 lige i overkanten... :) (men vel fint på en S) 

cth
cth Aug 27 '21
Citat fra PeterE
Citat fra cth

Hov, har du faktisk både en TM3 og en TMS? Spørgeren og debatten er vist om 3'ere - og så er et forbrug på 200 lige i overkanten... :) (men vel fint på en S) 

sorry rettet.
ja det er ok selvom MOS ville kunne slå det i en kampvogn på EL :-)
den er noget mere effektiv end den gamle S fra 2015

Ice2EV
Ice2EV Aug 27 '21

Vores LR gik vist 197 de første 35kkm. Så faldt samlet vist til 187 da vi rundede 90kkm.

Havde nok lidt tung showfod første år.

Gik til 495 ved 100% i første uge.

Nu går den til 465. Men mindre den får noget langturs massage, så vil den gerne til 478.

Plejer dog bare at lade til 400, og kun 100% ved udsigt til ture på 300+ km 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 27 '21
Boomle
Boomle Aug 27 '21

Jeg har en M3P fra 2019. Mit forbrug er lige omkring 200, kan dog ikke huske om det er lige over eller under. 

HJJ
HJJ Aug 27 '21
S70D brugt 201 på 133.300 km / 5 år 8 mdr.
Sider: 1 2 »