Loading...
dk

Dæktryk indstillinger | Tesla Forum

cth
cth Sep 21 '21

Nogen der ved hvor man finder menu med de 4 hjul hvor man kan se dækltryk og nulstille o.s.v. ?

Under service er der lidt men intet omkring dæktryk i dæk.

Man kan der nulstille ventilerne.

Måske husker jeg forkert, men var der ikke noget visuelt i den gamle model S?

KimT
KimT Sep 21 '21

På den lille skærm kan du vælge at få info vist. Mener den hedder car status eller noget i den retning.

cth
cth Sep 22 '21

Tak.. yes.

Højre hjul på rat.

Hold nede til menu kommer frem.

Vælg bil status.

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 22 '21
tintin
tintin Nov 17

Jeg har lige skiftet til vinterdæk men min P85D vil ikke lade mig ændre hjulkonfiguration! Nogen der har et forslag til årsagen?

PeterE
PeterE Nov 17
Citat fra tintin

Jeg har lige skiftet til vinterdæk men min P85D vil ikke lade mig ændre hjulkonfiguration! Nogen der har et forslag til årsagen?

Hvis du bruge 'reset TPMS' inde fra Service menuen, så kan du vistnok vælge imellem 19" og 21" hjul. Hvis du har 20", så må du vælge en af de andre størrelser. 

tintin
tintin Nov 17

Ja der er en "knap" til hjulkonfiguration men når jeg vælger mine vinterdæk og trykker godkend så går den tilbage til konfigurationen for sommerdæk. problemet er, ser det ud til, bare at bilen er lidt langsom i opfattelsen. Da jeg ville forsøge igen efter en times tid så havde bilen den rigtige konfig. med vinterdæk. 

Gyzz
Gyzz Nov 18

du kan også se det på Appen, den mulighed er kommet med sidste opdatering.

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Nov 18
tintin
tintin Nov 18

Tak. Den mulighed havde jeg ikke opdaget. Skal du ikke have lidt luft i dine forhjul eller er det bevist

P85DK
P85DK Nov 18

Mere luft i forhjulene? Ballonerne må være ved at springe :-) Alle 4 skal have 2.9 bar, det tryk må give noget ujævn slitage

Det anbefalede tryk står i dørkarmen på føredøren

cth
cth Nov 18

jeg kører med 3.1 på alle 4 hjul

selsoe
selsoe Nov 18

Øverst i screenshot fra app'en står der anbefalet tryk på 3,1 for kolde dæk, men det er måske for Model S. På min model 3 står der anbefalet 42 PSI som svarer til 2,9 bar.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Nov 18
P85DK
P85DK Nov 18

Tja - min siger anbefalet 2,9 bar :-)

MOS
MOS Nov 18
Citat fra P85DK

Tja - min siger anbefalet 2,9 bar :-)

Det er pga. 21" dæk. 19" dæk har anbefalet 3,1 bar.

P85DK
P85DK Nov 18

Ok, interessant. Normalt går man op i tryk i takt med at du går op i diameter og ned i profil

PeterE
PeterE Nov 19
Nu vi er i gang, vil nogen så komme med et begavet bud på korrekt dæktryk til 20”?
MOS
MOS Nov 19

20" er ikke standard hjulstørrelse til Model S, så der findes mig bekendt ikke nogen officiel anbefaling om korrekt dæktryk til 20" hjul.

Jeg ville nok starte med 3,0 bar (midt imellem anbefaling for 19" og 21" hjul) og så ellers prøve mig frem derfra for at finde ud af, hvad der fungerer.