Loading...
dk

Forsikring til Model Y | Tesla Forum

Ho
Ho Oct 6 '21
Vi får forhåbentlig snart vores Model Y LR og er i den forbindelse ved at kigge på forsikring til den lille ny. Jeg har her forhørt mig hos GF forsikring og FDM, hvor prisen begge steder ligger på 11-12.000 kr. om året med 45.000 km på vejene og en selvrisiko på 4.500 hos GF og 11.000 hos FDM (og ingen skader de sidste 20 år og bor i det vestjyske).

Det synes jeg lyder som halv dyre forsikring, men aner det i bund og grund ikke
selsoe
selsoe Oct 6 '21
Prøv evt Undo forsikring. Dem har jeg fået en god pris hos, og billigere end FDM som jeg havde før. Hvis du bruger min henvisningskode får du to mdr. gratis:

Hent Undo Kør appen og få 2 måneders gratis bilforsikring, hvis du skifter. Download appen her - https://kor.app.link/getkor - brug min rabatkode: WAO252
Forummets indlæg er redigeret af selsoe Oct 6 '21
cth
cth Oct 6 '21

IDA forsikring er vist ved at ændre prisen nedad for at være med til at fremme EL biler. Kan ikke huske detaljer.

Har ikke selv IDA men en dyr 10.000 kr. i Tryg med 30.000 km og 14.000 selvrisiko.

Dog pskade med lille sats.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 6 '21
KimT
KimT Oct 6 '21

Har selv lige skiftet forsikring for vores TMS fra FDM (Tryg) til Runa. Konen var medlem af en fagforening som gav adgang til forbrugsforeningen.

Forsikringen blev 1400,- billigere pr. år, og selvrisiko faldt fra 11.000,- til 3.000,-, og vi fik fri KM

Prisen gik fra 9.500,- til 8.100,- med samme dækning.

Vi skiftede ikke andre forsikringer. Kikkede på Kona'en, men de tilbyder ikke "ung bag rattet", og det var så kun minimalt at spare på den. Så den beholdt vi hos FDM

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 6 '21
Ho
Ho Oct 8 '21
Citat fra selsoe Prøv evt Undo forsikring. Dem har jeg fået en god pris hos, og billigere end FDM som jeg havde før. Hvis du bruger min henvisningskode får du to mdr. gratis:

Hent Undo Kør appen og få 2 måneders gratis bilforsikring, hvis du skifter. Download appen her - https://kor.app.link/getkor - brug min rabatkode: WAO252
Tak for det. Må jeg spørge, hvad du må slippe med pr. måned?
CaptainChaos
CaptainChaos Oct 8 '21
HF forsikring var en del billigere end FDM dengang jeg indhentede tilbud fra flere selskaber

Det er med ubegrænset kilometer hos HF men kun 20.000 km hos FDM
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Oct 8 '21
P85DK
P85DK Oct 8 '21

Der er en del som har spurgt til antal HP på model Y i forbindelse med forsikring. Her er et EPA dokument, hvor man blandt andet kan læse at en Long Range har 489 HP og en Performance har 495 HP.

Long Range har et 78 kWh batteri og Performance åbenbart et 71 kWh batteri

griffel
griffel Oct 9 '21

Men på registreringsattesten står der jo 514 HP (eller noget i den dur), og er det ikke det forsikringerne går efter hvis de vil gå i små sko mht en erstatningssag?

Ice2EV
Ice2EV Oct 9 '21

Der kan vel ikke kun være 7 HK forskel på en AWD og en P?

Det lyder i mine øre som om det ikke er muligt at accellere væsentlig hurtigere med skaldede 7 HK ekstra.

 

Det virker også som om Tesla, ligesom model 3, registrerer alle model Y med samme effekt.

P85DK
P85DK Oct 9 '21

I følge dokumenterne så er bagmotoren forskellige på de to modeller. Det er momentet der er vigtigt i accelerationen, så i Performance er der nok en del mere moment fra 0 end long range. Den anderledes momentkurve kan så være mekanisk og/eller SW bestemt.

Hvis de kører side om side med hinanden med 110 km/t og begge accelererer alt hvad de kan, så er der nok ikke den store forskel.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 9 '21
HrMogensen
HrMogensen Apr 30 '22
Citat fra CaptainChaos HF forsikring var en del billigere end FDM dengang jeg indhentede tilbud fra flere selskaber

Det er med ubegrænset kilometer hos HF men kun 20.000 km hos FDM
Ligeledes HF efter tip herfra.

Bor i farlige Høje-Taastrup og betaler årligt ca. 7.000,- med selvrisiko på 5.000,-
Dette er inklusive parkeringsskadedækning (lille selvrisiko) og rude/glastag (uden selvrisiko). Der er vist selvrisiko på lygteglas.
Fik skiftet forrude uden bøvl for er par måneder siden. 

Model 3 LR 2019 FSD.
Jeg har fået den til at notere at jeg har FSD således at, hvis totalskade, det medregnes.
HrMogensen
HrMogensen Apr 30 '22
Hov så lige du skrev vestjyske.
Prøv Himmerlands Forsikring. De forsikrer kun jyder og fynboer. Måske er der noget med at HF omvendt kun forsikret os andre :) … Måske husker jeg forkert.
Gustavsfar
Gustavsfar May 1 '22

Asg Care koster ca 5000 kr med fri kilometer 

PeterE
PeterE May 1 '22

Jeg har tidligere været en del på jagt efter en god Tesla forsikring. Og det har været vanskelligt. Jeg går ikke kun op i prisen, men også om det er en 'ordentlig' virksomhed jeg forsikrer hos. Jeg magter ikke stå med en dårlig dækning. Jeg har netop skiftet til Tryg med min Model S, fordi Tryg lige har introduceret en konkurrencedygtig (pris og dækninger) forsikring. Forslag herfra, ring også til Tryg.

MOS
MOS May 1 '22

Jeg har været godt tilfreds med IDA Forsikring. Det er en gruppe, der hører under Tryg, så sikkert samme vilkår som Tryg - bare billigere. Men kun for medlemmer af Ingeniørforeningen Danmark.

cth
cth May 1 '22

ASG care er sønderjyske forsikring og dem har jeg nu.

Kigger heller ikke altid kun på pris. Men sønderjyske er fint selskab.

6000 om året med fri km. og samme dækninger som før med glas o.s.v.

At have fri kilometre kan jeg godt lide...