Loading...
dk

Hvor lader man sin Tesla S op i Sverige ? | Tesla Forum

DerHansi
DerHansi Nov 25 '13

Hej Alle

Er der nogen der har et godt tip til hvordan man finder ud af hvor man kan lade op i Sverige ?

Jeg skal mod Kalmar, nogen gange om året.

VH Der Hansi

fmm1000
fmm1000 Mar 21 '16
Er i Sverige nu og jipii har lige fået bilen til at starte ladning på schuko. 

Bor i en lille hytte på Isaberg med elvarme og varmeskab. Spørgsmålet er hvor meget man tør sætte amperen på. Bilen startede ud med 16 i et minut uden den sprang sikringerne men har nu skruet det ned til ti. Vil det være sikkert at lade med 16 ampere. 

FreePower
FreePower Mar 21 '16
@derhansi
Her lidt inspiration: http://uppladdning.nu
fmm1000
fmm1000 Mar 21 '16
Tak for linket. Regner med at nøjes med supercharging uden for hytten. 

Det heg henviste til var hvor meget man tør lade op med her i hytten. Tror i jeg kan skrue den op til 16 ampere. 

fmm1000
fmm1000 Mar 22 '16
Hehe. Jacob KbhS. Læste først dit indlæg her til morgen. 

Den har ladet med 10 ampere hele natten. Ja stikkontakten var en tilfældig jeg fandt under køkkenvasken. Satte min hånd på ledningen i aftes efter et par timers ladning og den føltes ikke varm. Tror du så ikke ti ampere er ok. 

RLarsen
RLarsen Mar 22 '16

Citat fra DerHansi

Hej Alle

Er der nogen der har et godt tip til hvordan man finder ud af hvor man kan lade op i Sverige ?

Jeg skal mod Kalmar, nogen gange om året.

VH Der Hansi

I Karlskrona: http://teslaclubsweden.se/fastchargern-i-karlskrona/

/RLarsen

DerHansi
DerHansi Mar 25 '16
Hej alle

Jeg har nu prøvet mormoropladning i det svenske, i noget tid. Min erfaring er også : nøjes med 9 ampere, ellers risikerer man at springe sikringerne i de fleste, ældre svenske installationer. Det tager en krig at lade, men så må man jo gå nogle dejlige ture i naturen i stedet :-)
hhs
hhs Mar 25 '16
Har lavet adapter fra svensk komfurstik til rød CEE. Kan via UMC lade med op til 3x16 A (11 kW).
Forummets indlæg er redigeret af hhs Mar 25 '16