Loading...
dk

Mobilholder til Model S | Tesla Forum

MOS
MOS Dec 21 '21

Er der nogen, der har gode forslag til en mobilholder til Model S? Hvilket fastgørelsessystem virker godt? Hvor sætter man den bedst? Jeg kunne godt tænke mig en holder med indbygget stik, så den automatisk lader, når man sætter sin mobil i. Men findes sådan noget? Hvad med ledningen, hvordan får man ført den pænt ned til USB-porten i midterkonsollen, uden at den hænger og slasker?

ankjaers
ankjaers Dec 21 '21

Nu ved jeg ikke hvilken mobil du har. Men vil anbefale at kigge på magsafe ladere hvis du har iphone. Vil gå efter holdere som genbrugere apples egen magsafe "lade puck" da de klart virker bedst. 

burns
burns Dec 21 '21
Jeg er også nysgerrig efter en bedre mobilholder for den jeg har laver ridser i grillen i luftkanalen. 
PeterE
PeterE Dec 21 '21

Uden at lyde som en frelst idiot, beklager - men hvad skal man med en mobilholder? Opladning kan jeg 100% forstå, og BT klarer resten af integrationen. Men at mobilen og derved sms/imessage o.lign skal sidde i synsfeltet er - for nogle - en vanvittig dårlig ide. Og ja, jeg er nok lidt påvirket af et par påkørsler bagfra fordi - citerer: 'Jeg sad lige og rodede med radioen'... (gået lidt på klingen erkendte vedkommende at han/hun var midt i sms'erne...)

cth
cth Dec 21 '21

Ved ikke om det er mindre farligt at betjene bil på skærm som man gør rigtig meget i model 3 og Y samt lidt mindre i S.

Eller sms over bilens system.

generelt et skråplan

burns
burns Dec 21 '21
Tja, du lyder rigtig nok som en frelst idiot (dine egne ord). Jeg modtager diverse besidder som popper op på skærmen som er vigtige for mig, og spille tider benytter jeg ABRP (a better route planner) som også gør jeg skal se på skærmen (Tesla S egen navigation er alt for glad for motorveje og laver kæmpe omveje for at komme på motorveje). Men jeg må måske ikke bruge det? Jeg skal nøjes med hvad Tesla synes er godt nok? Jeg stiler højere.

Så jeg har brug for en telefon holder og det har der tråden gik ud på.
MOS
MOS Dec 21 '21

En mobilholder skal naturligvis bruges til at holde mobilen. Som de fleste forhåbentlig ved, må man ikke holde den i hånden under kørsel. Kan man så ikke bare lade mobilen være, mens man kører? Jo, det er der ganske givet mange, der kan. Men vi er nogle, der er afhængige af mobilen som et arbejdsredskab, som bruges ifm. arbejde under kørslen, hvor man f.eks. betjener forskellige apps.

MOS
MOS Dec 21 '21

Jeg fik ikke præciseret det i mit første indlæg, men jeg har en android uden induktiv opladning, altså bare et alm. USB-C stik i bunden.

Tesladriver
Tesladriver Dec 22 '21

Brodit har et stort udvalg.

Man starter med selve beslaget,  så kan man komplettere med en model specifik, eller en universal holder.

Har brugt deres produkter nogle gange og har været glad for dem.

https://www.brodit.se/productList.html?brand=Tesla&model=Model+S&year=2013&pn=prod