Loading...
dk

Tesla to release “significant” Autopilot improvements to non-US owners by Mar 2022 | Tesla Forum

baldur
baldur Dec 23 '21
Det vil sige juni?
MOS
MOS Dec 23 '21

'23?

cth
cth Dec 24 '21

Jeg savner ikke noget autopilot forbedring ud over at få den nuværende "gamle" til at virke, så Tesla igen kan være markedsledende. D.v.s. fri for fantom brems... bedre læsning af trafikken o.s.v.

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 24 '21
Ice2EV
Ice2EV Dec 24 '21

Mon man kan antage at updaten kommer samtidig med udrulning af Giga Berlin igangsætter produktion?

MOS
MOS Dec 24 '21

Hvorfor skulle de to ting have noget med hinanden at gøre? FSD er vel bare en softwareopdatering + noget godkendelse fra myndigheder. Det er vel uafhængigt af, om en ny fabrik, hvor man primært producerer hardware, kommer op at køre...

Ice2EV
Ice2EV Dec 24 '21

Fordi det kunne være Sw 3.5 eller 4.0 kommer i samme ombæring.

Har just fået VW's PR magasin ind af døren. Der forestiller VW sig at ID.5 kommer med hvad der lyder som deres version af EAP, med overhaling etc. Man må give VW at deres PR afdeling gør et formidabelt arbejde med at sælge p.sset. Er helt fristet af en GTX, men den render i 550k inden man er på TMY udstyr og fortsat "kun" 135 kW ladning, som i 99,9% af tilfælde vil være alt rigeligt til splash and dash for at komme de sidste 30-80 km hjem.

cth
cth Dec 24 '21

Hvad kan software 4.0 i forhold til det vi har i dag (hvis det vi har ellers virkede som tiltænkt)?

baldur
baldur Dec 24 '21
Mener du HW 4 (ikke SW 4) ? Da HW 3 kom var det dårligere end HW 2.5 i lang tid. Der er desuden ikke behov for kraftigere hardware til at forbedre autopilot i Europa. Vi skal bare have opdateret kort og en skiltegenkendelse der virker. Og måske lidt FSD beta teknologi på motorvejen, så Tesla også kan levere EU level 3 ligesom Mercedes. Det sidste mener jeg faktisk at de er forpligtet til, men de er nok ligeglade.
Ice2EV
Ice2EV Dec 24 '21

Du har ret @Baldur det HW4.0 jeg mente.

Er enig i at kortene skal opdateres!!

Og så fatter jeg ikke Tesla er gået bort fra at benytte radar. Når solen står så lavt som den gør her i december/januar, så er diverse kameraer gerne blændet en stor del af tiden, forudsat at solen skinner.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 25 '21
cth
cth Apr 4 '22

I lørdags på motorvejen med 130 km/t i 3 spor.

Kører med fuld autopilot, hvilket jeg faktisk ikke gør så tit, da jeg oplever en del fantom bremsninger.

Overhaler bil der kører i midterspor og som ikke bevæger sig andet end ligeud.

Ingen biler for eller bag.. eller i hvert fald langt væk.

En meget blød venstre kurve 50 meter før bilen i midterspor overhales, laver bilen total nedbremsning og kæmpe kollisionsadvarsel i display.

Har oplevet dette nogle gange før og troede det var løst.

Men det må jeg så sige det ikke er.

Ledsager
Ledsager Apr 4 '22

Har oplevet noget lignende men kun få gange på samme sted i Sverige for nogle år siden.

cth
cth Apr 4 '22

Jeg havde af og til hvad jeg vil kalde små fantom opbremsninger  eller korrigeringer.

Så jeg er holdt op med at bruge autopilot til andte end kø kørsel og enkle gange alene på motorvej.

Ved derfor ikke hvor tit det stadig sker.

Men i lørdags havde jeg kørt med autopilot et par gange på turen.

MOS
MOS Apr 5 '22

Den seneste tid har jeg oplevet små opbremsninger (2-5 km/h) stort set hver gang, jeg kører forbi Kildebjerg Rasteplads på den fynske motorvej vest for Odense, men kun i vestgående retning. Jeg ved ikke, hvad det er, den laver. Men jeg tænker, det måske er et af de nye skilte, der hænger over motorvejen, som radaren får galt i halsen.

Danbra56
Danbra56 Apr 5 '22

De tre afkørsler/tilkørsler omkring kildebjerg rast sætter den altid hastigheden ned til 80/70 alt efter hvor det er, men kun hvis du kører i det inderste spor, hvis du kører det midterste spor er der ingen ko på isen, så det må våre noget med hvor nøjagtig gps er, har også oplevet det i østgående retning i inderbanen. 

baldur
baldur Apr 5 '22
Bortset fra det, så er marts 2022 kommet og gået. Har i set noget til signifikante opgradering af AP? :-)
jramskov
jramskov Apr 5 '22

"Two weeks" ;-)

baldur
baldur Apr 22 '22

Så er "two weeks" gået og der tikkede en opdatering ind på bilen for en time siden (2022.12.3.1). Men eneste reelle nyhed er Disney+.