Loading...
dk

Børnesygdomme og brænd i batterier... | Tesla Forum

christiandk
christiandk Nov 27 '13
På konens opfordring var jeg inde for at se på Seren igår.

Den er jo meget enkelt bygget op og bunden ser solid ud. Er der nogen der ved hvad status er på efterforskningen af de selvantændelser der har været af bilerne?

På Edmunds long term test skriver de noget om fejl i bagtøjet, der slider dækkene meget ujævnt. Nogen her der har oplevet der?

God dag,

Christian
muller
muller Nov 27 '13
Selvantændelser? Kan du give en kilde på dem?
120281
120281 Nov 27 '13

Hej Christian,

Mht. slid af bagdæk kan du læse en del mere om det på amerikanske forum. Altså på Teslamotors.com og så vælge forum og Model S. Der er flere der skriver om den spiser bagdæk til morgenmad.

christiandk
christiandk Nov 27 '13
Jeg har læst der var 3 brænde, som myndighederne i US er ved st undersøge. Mere ved jeg ikke.

Ja, jeg har set billeder af flere sæt baghjul hvor de var slidt ned til trådene inderst efter 10.000 mls.
muller
muller Nov 27 '13

Læste du også at der var 250.000 brande i andre biler i US i løbet af året?

Jeg vil helst ikke virke grov, men du skal nok passe på med dit sprogbrug; ingen af de tre Tesla'er selvantændte. De har alle tre ramt større objekter ved motorvejshastighed. En af dem kørte igennem en betonmur med over 160 km/t og derefter ind i et træ ... hvorefter den begyndte at brænde. Jeg tror ikke at det er den forklaring du får hvis du slår op i ordbogen under selvantænde.

se fx: http://abcnews.go.com/Business/wireStory/tesla-ceo-expects-feds-clear-model-fires-20985521 og http://jalopnik.com/another-tesla-model-s-caught-fire-after-a-crash-in-mexi-1453376349

Og ja de amerikanske myndigheder er ved at undersøge brandene. Lad os vente og se hvad de siger inden der bliver draget nogen forhastede konklusioner :-)

I mellemtiden er jeg helt tryg ved at fragte familien rundt i verdens fedeste bil!

Forummets indlæg er redigeret af muller Nov 27 '13
christiandk
christiandk Nov 27 '13
Nej, det vidste jeg ikke. Men det er vel heller ikke relevant al den stund, der er mange mange flere benzinbiler i usa og de i gennemsnit er meget meget ældre end Teslaerne.

Men jeg beklager meget, at jeg gerne vil være sikker i min sag inden jeg smider 600.000 på bordet og sælger min gamle MB.
muller
muller Nov 27 '13

Det er ok, jeg beklager hvis jeg også lyder som en gammel sur mand. Du lagde bare ud med to relativt negativt formulerede posts, Og nogen af os er en smule paranoide...

Men hvis du vil være "sikker" skal du nok vente på Gen III. Model S må vel stadig betegnes som værende en venture investering.

Og hvis du vil orientere dig om Tesla og/eller brande i ditto, så skal du nok have fat i de engelsksprogede medier, og sørge for at få begge sider af sagen med. Ja, der har været brande. Nej, de er ikke opstået spontant. Er det abnormalt? Afvent NHTSA.

Og jeg ved faktisk ikke om der foreligger undersøgelser der påviser at helt nye bilmodeller er mere brandsikre det første år de eksisterer, i forhold til ældre bilmodeller der har været på markedet i mange år. Der vil nok være (mindst) to modsatrettede effekter. Desuden kunne man måske forestille sig, at der er flere potentielle brandkilder i nyere biler, da de er spækket med elektronik, og det typisk er her brandende opstår (og ja, også for benzinbiler).

Når det så er sagt så har jeg solgt vores gamle Audi og smidt 600.000 på bordet. Og smilet lige siden!

christiandk
christiandk Nov 27 '13
Det er helt i orden. Men at man er gammel som 37 årig er jeg ikke enig med dig i :)<br />
<br />
Jeg tror at jeg afventer lidt flere erfaringer og fortsætter med den gamle MB og den unge (37 år) Porsche lidt endnu.<br />
<br />
Tak for info,<br />
<br />
Christian
Forummets indlæg er redigeret af christiandk Nov 27 '13
christiandk
christiandk Nov 27 '13
Hvad synes du egentlig om interiørkvaliteten i forhold til din gamle Audi?

Jeg synes umiddelbart at der er brugt lidt for meget billig hård plast i døråbninger og ved bagagerum m.v.
120281
120281 Nov 27 '13

Interiør er der ikke tvivl om er i dårligere kvalitet end tyskerne (Audi, BMW, Mercedes)

Syntes Tesla´s læder virker billig - men prisen (inden prisjustering) var også derefter.
Rattet kunne jeg også godt ønske mig man havde givet en bedre læder feeling. Man skal jo kunne holde ordenliglig fast ved accelerationerne :-)

christiandk
christiandk Nov 27 '13
Sjovt du nævner det. Man kunne se på læderet i bunden af førersædet, at det allerede havde taget form efter de ivrige prøvesidderes numser.

Men hvad siger de der rent faktisk har bilen?
kajakaj
kajakaj Nov 27 '13

Vi havde også betænkeligheder ved læderindtræk og interiør, men har fået dette svar fra Tesla DK

~~Jeg kan dog forsikre dig om at vi i Tesla kun bruger de bedst materialer til interiør.

Det er faktisk sammen læder og kvalitet som i Mercedes.

Hookmaker
Hookmaker Nov 27 '13

@christiandk, hvis du læser bloggen ordentligt på Edmunds, så vil du også kunne læse, at fejlen mht. dækkene var en helt forkert cambervinkel. Det problem er der også flere der har haft, men det er nu løst. Jeg havde i øvrigt en kammerat der oplevede samme problem  med sin Volvo V70 i sidste uge, så det er ikke et Tesla problem. Iøvrigt kan du roligt regne med, at hvis du kun køber din Model S for accelerationen, så sæt hellere penge af på dækbudgettet, - alle "racerbiler" er dyre i dækdrift..;-)

christiandk
christiandk Nov 27 '13
Tak hook. Nå, jeg havde ellers læst at camber justering ikke kunne rette op på fejlen pga begrænsede justeringsmuligheder i bagtøjet!?
120281
120281 Nov 27 '13

Tesla skal vel skrive de bruger de bedste materialer. Jeg syntes i hvert fald i en touch and fell test at Audi vinder her. Men der er jo for imod på alle biler.

Mine observationer er gjort på et kig af ca. 15 min. testkørsel i ca. 1 time og så et yderligere kig. Men noget af det første der sprang i øjnene var den manglende lækkerheds følelse indvendig (som ikke lever op til dens ydre)

Hookmaker
Hookmaker Nov 27 '13

Jeg var på BMW driving experience dagen før jeg sad i en Tesla og efterfølgende bestilte samme aften..;-)

Jeg synes definitivt interiøret efterlader noget i forhold til bestykningen i en større BMW (500 og op) med læder. Feks er bagsiden af sæderne en Hardshell af plast...hmmmm.

MEN jeg var ikke et øjeblik i tvivl over helhedsintrykket, Tesla model S vandt klar over selv nogle af de fedeste (læs = ubetalelige) BMW'er..;-)

Det er SIMPELTHEN en oplevelse uden mage at køre den bil, - jeg glæder mig ufatteligt meget til den kommer!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Nov 27 '13
christiandk
christiandk Nov 28 '13
Jeg synes at læderet minder meget om det der er brugt i mon brors Chrysler Crossfire - det er nok det Tesla mener med "same as Mercedes".
muller
muller Nov 28 '13

Efter et par dage i bilen har jeg intet at udsætte på samlekvalitet eller materialer. Jeg synes at interiøret er superlækkert og har ingen problemer med kvaliteten af hverken læder/nappa, alcantara eller plastic (som jeg i øvrigt ikke har nogen særlige forkundskaber omkring). Den Audi som lige er udskiftet var 11 år gammel så jeg ved ikke om det giver mening at lave en sammenligning med en helt ny bil. Egentlig skal der vel gå et par år med slid før det giver mening at brokke sig over kvaliteten, eller hur?

Mht. plast bag på de forreste sæder så er det en fordel i vores tilfælde, idet vi har små børn siddende på 2. række med vinterstøvler, som ind i mellem sparker bag på de forreste sæder. Men det kan muligvis fikses med opdragelse :-)

Og for kortvarigt at vende tilbage til tråden, så har vi ikke opdaget nogen sygdomme/problemer endnu... det skulle da lige være manglen på relevante steder at køre hen. Hele tiden. HELE tiden! Den er for vild!

Tollerup
Tollerup Nov 28 '13

Meget enig Muller. Jeg syne ligeldes bagsiden af forsæderne er praktiske. Jeg har 4 unger fra 1 til 13 og der er støvlespark i forskellige varianter og styrke. 3. række er meget populært med vores datter på 4. Business Class kalder vi sæderækken...der er plads til dukker og det hele.

Ja, der savnes steder at køre hen... idag arbejde jeg hjemmefra og måtte til sidst fingere en tur til posthuset for at få mit teslafix. Tog en omvej naturligvis.

Hookmaker
Hookmaker Nov 28 '13

@Muller; så har du vist ikke læst historien om den amerikanske Tesla ejer der efterlod sin 4 årige søn på bagsædet i 5 min, mens han stod og snakkede med en kollega udenfor bilen. På de 5 minuter nåede sønnen med sine (lange) negle at kradse et fedt hul i bagside skallen på førersædet! WTF!....? 

Nå, men jeg har ikke små unger længere, så who cares....?...;-)