Loading...
dk

Cykelholder, erfaringer? | Tesla Forum

linnet
linnet Feb 10 '22

Jeg er på udkig efter en cykelholder til anhængertræk til vores Model 3. Har nogen gode/dårlige erfaringer med konkrete modeller/mærker?

ElPeter
ElPeter Feb 11 '22
Jeg har en Thule, sådan en hvor der kan stå 2 cykler fastlåst, monteret på krogen. Den er god på længere ture, men ret tung og bøvlet at håndtere så til daglig/weekend bruger jeg en lille sakseholder. Thules låse er også noget billigt biks, kæmper altid med at få nøglen i og/eller at dreje den rundt.

Så Thule virker, men næste gang vil jeg nok prøve at finde noget bedre.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Feb 11 '22
Nicolai
Nicolai Feb 11 '22

Jeg har en Thule med plads til 3 + udvidelse så der kan være 4 stk. Jeg synes den fungerer virkeligt godt og ud fra min internet research så tvivler jeg på at der findes nogen andre mærker til salg i Danmark som er bedre.

Der findes andre mærker der er anderledes og nogen der er billigere. Så alt efter smag kan der være andre der er det rigtige valg for dig.

Det er rigtigt at låsen som man bruger med en nøgle til at sikre at cyklerne ikke bliver stjålet er lidt noget biks. Jeg tror også det er den samme nøgle til alle så jeg vil formodentlig kunne åbne for naboens cykelholder.

MEN jeg bruger aldrig låsen, så jeg er ligeglad.

Til de helt korte ture tager jeg vores anden bil + en sakseholder da jeg synes det er for bøvlet dels med anhængertræk på vores Model 3, dels med den store cykelholder.

Ift byggekvaliteten af Thule: Jeg solgte vores gamle cykelholder - plads til 3 og vi skulle bruge 4 - og den var på det tidspunkt 7 år gammel. Selvom den var brugt jævnligt så den næsten ny ud og jeg fik en rigtig god pris.