Loading...
dk

Lille rids - reparation? | Tesla Forum

Palle22
Palle22 Mar 1 '22
Hej

Jeg har fået en lille rids i forskærmen, lige foran sideblinklyset. Ved desværre ikke hvem synderen er. 

Den er få millimeter lang, men går gennem lakken. Kan jeg mon gøre den pæn med en lakstift, eller skal jeg forbi et værksted? Er mest bekymret for rust på sigt.




Gustavsfar
Gustavsfar Mar 1 '22

Mon ikke chipex kan gøre det?

Palle22
Palle22 Mar 1 '22
Måske? Er det bedre/lettere end en lakstift+ klarlak fra crashpoint?
Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '22

Hvor bor du Palle22. Jeg har Chipex stenslagspakke til midnight silver og der er ingen farveforskel. Mangler bare den der fede pen der kan duppe mega smart, kan muligvis købes hos Thansen. Jeg bor AAL SV, Dvs flytter til Svenstrup J i morgen(5-6 km fra hinanden)

 

Forøvrigt behøver du ikke bekymre dig spor om rust. Jeg havde en der var på et knappenålshoved der stod pivåben i 1,5 år eller næsten 2 vintre, inden jeg fik investeret i chipex pakken. Der var nul rus eller bobler at bemærke.

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 2 '22
Palle22
Palle22 Mar 2 '22
Bor ved Aarhus, men er i Dall engang i mellem. Det er jo tæt på. Jeg kan også bare selv investere i det - det er vist kun omkring 300. Er chipex bedre end crashpoint lakstifter? Det skulle være Teslas egne.
Pensionisten
Pensionisten Mar 2 '22

Et godt råd: Brug en spids tandstikker (træ) i stedet for de pensler der normalt er i flaskerne, så kommer malingen ikke ud over det hele.

Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '22

Palle, du siger bare til, så kan du låne sættet med hjem

 

Der var en, måske P85DK, der viste mig denne:

https:///...fSVYkbBoCeT8QAvD_BwE

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 2 '22
P85DK
P85DK Mar 3 '22

Jep, den spiller 100 - en lidt mere avanceret udgave af Pensionistens tandstikker :-)