Loading...
dk

Supercharge fejl - nyt ledningsnet | Tesla Forum

Tarrild
Tarrild Mar 12 '22

Hej. En i familien har en TMS 90D fra 2015. På vej hjem fra skiferie ville den ikke supercharge. Han ringede til Tesla, men der måtte et fejeblad til Göteborg og hente bilen. Han fik nedenstående fejl. Tesla siger der skal nyt ledningsnet til og måske kontaktorer (cirka 32.000kr i rep.). Ikke dækket af garantien da det ikke er selve batteriet. Nogle andre som har oplevet tilsvarende?

Tarrild
Tarrild Mar 12 '22

Det ser ud til at være rigtig nok. Har fundet dette: 

BMS_w023_SW_Contactors_Open_HWOC
BMS_w026_SW_Ctrs_Disabled
BMS_w086_SW_Not_OK_To_Precharge
BMS_f086_SW_Not_Ok_To_Precharge

på https://teslamotorsclub.com/...-not-closing.228599/

Kunne godt se ud som om at kontaktorerne er smeltet fast.

P85DK
P85DK Mar 12 '22

Der er flere spørgsmål der kunne være interessante at høre

1: Har de fået skiftet HV batteriet på garanti på et tidspunkt?

2: Har de fået skiftet ledningsnettet på noget tidspunkt?

3: Sidder kontaktorerne ikke i penthouse inde i batteriet?

4: Hvordan ved de at det er ledningsnettet som er gået først? Og hvordan er det blevet beskadiget?

Jeg mener at deres garanti på batteriet dækker alt, selv forkert opladning, med eneste undtagelse værende hærværk.

Tarrild
Tarrild Mar 14 '22

1: Nej, de har ikke fået skiftet batteri

2: Nej, de har ikke fået skiftet ledningsnet før

3: Jo, det tror jeg

4: Det som de havde fået at vide var: Bilen har detekteret en isoleringsfejl og har stoppet opladningen ved at afbryde relæet inden at ladestanderen har kunne nå at afbryde strømmen. Det har så forårsaget at relæet også brændte fast.  

Citat fra P85DK

Der er flere spørgsmål der kunne være interessante at høre

1: Har de fået skiftet HV batteriet på garanti på et tidspunkt?

2: Har de fået skiftet ledningsnettet på noget tidspunkt?

3: Sidder kontaktorerne ikke i penthouse inde i batteriet?

4: Hvordan ved de at det er ledningsnettet som er gået først? Og hvordan er det blevet beskadiget?

Jeg mener at deres garanti på batteriet dækker alt, selv forkert opladning, med eneste undtagelse værende hærværk.

P85DK
P85DK Mar 14 '22

Isoleringsfejl? Det er en relativ bred formulering. Spørgsmålet er jo så om det er en fysisk fejl, altså at ledningsnettet har gnedet sig op noget og der er kommet et hul, eller fugt i en kontakt eller om det har været en fejlstrøm fra ladestanderen eller en BMS fejl.

Personligt ville jeg bede om at de viser mig isoleringsfejlen på ledningsnettet. Det lyder vildt hvis der skulle være gnedet hul i de ledninger.