Træls... Det er ellers en ting jeg har synes fungerede virkelig godt. Hvad med når vejen deler sig, har du haft mulighed for at teste det? Der blinker man jo normalt ikke, men holder bare til den side man nu skal.
Når motorvejen deler sig er det ligeså godt som det plejer at være. Opdatering lader ikke til at have nogen ingen indvirkning på dette. Kørte lang tur til Næstved idag... Det er simpelthen så irriterende at man skal blinke af selv. Blinker man for tidligt ja så "timer det ud" nøjagtigt som ved vognbaneskift som ikke vurderes muligt. Man skal helst blinke LIGE FØR bilen skal til at dreje af...
Jeg oplever desværre situationer som er for farlige til at jeg vil bruge det på andet end lige strækninger og med begrænset trafik.
Så jeg er tilbage på gammeldags fartpilot og egen styring.
Jeg har ikke fuld FSD og er meget glad for jeg ikke spildte penge på det.
Det er simpelthen blevet så ringe...
Ved ikke lige hvad der sker hos Tesla, men det ser ud til at Mercedes har overhalet dem.
Skulle jeg ud og købe ny eller nyere brugt Tesla ville jeg være meget i tvivl om jeg skulle "nøjes" med AP eller EAP. Har under 2 års ejerskab haft mange velfungerende ture med FSD. Jeg købte selv brugt Model 3 med FSD der dengang var 1 år gammel, og jeg har nok bare lært at forudse langt de fleste af de situationer der kan drille.
Mercedes har ikke overhalet Tesla. Ja de har udviklet et selvkørende system til S-klassen der kan fungere op til svimlende 80 km/t på Autobahn (det er rent til grin).
Min svigerfars spritnye Hyundai EV6 er en rigtig fin elbil. Snakker vi lanekeeping så er det rent til grin. Man kan vælge det gammeldags system hvor bilen ping-ponges ind mod midten hvis den er for tæt på siden. Eller man kan vælge at bilen skal holdes midt i banen. Dette resulterer i en ekstremt nervøs kørsel hvor bilen laver konstante rettelser - rattet dirrer som en endeløs reguleringssløjfe der aldrig finder ro (det er rent til grin).
Jeg vil vove at påstå at der ikke er nogen bilmærker på markedet vis evne til lanekeeping er på højde med Tesla. Denne følger dog med den basale AP og det er trods alle denne som udgør langt det største udbytte af køreturene.