Loading...
dk

Afleveret på værksted og nul forbindelse til mobiltelefonen. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Sep 19 '22

Hej

Er det normalt når man aflevere Raketten til service og slår sentry og alarm fra, så den ikke står og bimler og bamler under operationen. At der overhovedet ikke er forbindelse til vognen. Hverken fruen eller min mobil kan finde raketten.

Den skal have rettet en duuuuuuum parkeringsbule udpå venstre bagskærm...... 

Hader parkeringshus med noget belysning der blinker i bakkamera!

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 19 '22
MOS
MOS Sep 19 '22

Det har ikke noget med Sentry eller alarm at gøre. Teslas standard procedure er at slå alt remote connection fra, når de laver service på bilen, så der ikke er adgang fra appen. Måske for at undgå, at du f.eks. dytter med appen, mens de står med hovedet nede i hornet og reparerer noget på bilen. Kunne sikkert være en sjov prank, men det synes mekanikeren nok ikke :)

Når du igen kan få fat i bilen på appen, er det et tegn på, at den er ved at være klar.

Ice2EV
Ice2EV Sep 19 '22

Jamen vi har ikke kørt den på Tesla værksted, for at rette en lille bule ud i samme skærm. De der bulefolk er jo mega dygtige.

Skulle der skiftes skærm og alt muligt, så havde vi nok kørt den til Århus. 

Nå what ever. Ville bare se om jeg havde fået slået alt fra, så den ikke sugede mere end nødvendigt på batteriet. 

Fruen kan se til Raketten på onsdag, da det er en af hendes kunder der laver den. ;-)

MOS
MOS Sep 19 '22

Nogle andre værksteder har måske samme procedure med at slå remote connection fra?

cth
cth Sep 19 '22

Det gør Tesla altid og det synes jeg er logisk nok.

Tænk alt det man kunne gøre fra appen og brokke sig over når man kan se de tester den med 200 km/t.

De sætter den jo i service mode og tænker at det bare er en del af det.

P85DK
P85DK Sep 20 '22

Helt tilbage i '13/14 var der en del barnlige sjæle der synes det var sjovt at dytte og blinke når den var inde på værkstedet. Det var underligt nok kun ejeren af bilen der synes det var sjovt ...

PeterE
PeterE Sep 21 '22

Der er allerede sagt nok et andet sted, men jeg bliver da lidt bekymret - Tesla kan slå den fra og fair nok for det; Det har vi sikkert alle accepteret ved at trykke på en 'I agree'-knap et sted.

Men et uafhængigt værksted, som kan slå Mobile Access fra uden at kende login? Det er faktisk en liiiiiille smule foruroligende. Jeg kan personligt ikke slå min fra uden at bruge login user/password. Hvis man bare sætter biler i service uden noget og derved slår Mobile Access fra, så er det da blevet nemt at være biltyv...

P85DK
P85DK Sep 21 '22

De har sikkert en Tesla Master Key, som de ikke indtaster manuelt, men som klares automatisk når bilen bliver registreret som 'in service' i deres system.

KimT
KimT Sep 21 '22

De kan vel bare piller 12V fra, så er der vel ikke forbindelse mere til noget som helst.

PeterE
PeterE Sep 21 '22
Citat fra P85DK

De har sikkert en Tesla Master Key, som de ikke indtaster manuelt, men som klares automatisk når bilen bliver registreret som 'in service' i deres system.

Vildt nok, og ja selvfølgelig hænger det sådan sammen :)