Loading...
dk

Hummel tegn? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Nov 13 '22

Hej Folkens

Har nu 3 gange indenfor de seneste måneder bemærket, at der kommer ligesom hummeltegn >>>>>>>> i overhalingsbanen når man kører motorvej og på AP.

Tænker måske det har noget at gøre med raketten har glemt den ikke har EAP/FSD.

Det kommer spontant, men idet jeg jo ikke sidder og glor på skærmen, så opdager deg sådan i perifirien af synet der er noget der bevæger sig. Så jeg ser aldrig det starter, men det stopper indenfor 1-2 sekunder af jeg opdager det på skærmen, så jeg når ikke at "investigere" på det.

Er der nogen med klarhed?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Nov 13 '22
KimT
KimT Nov 14 '22

Har set spørgsmålet flere gange. Det burde kun komme hvis man har FSD, og det betyder at hastigheden i overhalingsbanen er lavere end din hastighed i indersporet.

Her et tilfældig billede :

https:///...o_these_arrows_mean/

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 14 '22
Ice2EV
Ice2EV Nov 14 '22

Åh, så raketten fortæller mig hvad den ønsker sig i julegave ;-)  Altså FSD.

og True @KimT jeg lå med 130+ det løse.

Seppe
Seppe Nov 14 '22

Jeg har EAP og ser det både når EAP er aktiv og ved alm fartpilot.

Seppe
Seppe Nov 14 '22

Og med alm fartpilot mener jeg alm autopilot :D 

jonsiii
jonsiii Nov 14 '22

Ja den ser jeg også på kun AP. Kører du 110 på AP i inderbanen og yderbanen kører langsommere, så vil den ikke overhale indenom. Hvis du så giver den et enkelt klem på speederen, så tolker den det som "okay, du bestemmer" og går op på 110 igen. Det bruges f.eks. lige omkring Vejlefjordbroen, hvor den går fra 3 til 5 spor. Der er der tit lastbiler i spor 3, men spor 1&2 går videre mod Herning.

Seppe
Seppe Nov 14 '22

Det kan også sagtens komme når man overhaler lastbiler

jramskov
jramskov Nov 14 '22

Bemærkede det også i går - har TM3 fra 2019, kun AP.

Bianco
Bianco Nov 14 '22

AP 1 har det også. Der bliver den langsomtkørende highlightet. Overstyres m speedertryk. 
Det er lovkrav fordi det er ulovligt at overhale indenom. 

Ice2EV
Ice2EV Nov 14 '22

Jamen der har ikke været andre trafikanter i nærheden.......... Det er en af fordelene ved at bo i Jylland, at man hen på aftenen har alt for sig selv :-)

Seppe
Seppe Nov 14 '22

Jeg har enkelt gange set det om natten uden der var nogen... tænker det går ind under en bug

ankjaers
ankjaers Nov 15 '22

Har set det flere gange i forbindelse med tæt traffik hvor jeg kører i den inderste bane, og yderbanen kører langsommere.