Loading...
dk

Øh udskiftning af kabinefiltre? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 20 '23

Halløj folkens.

Er der nogen der har prøvet selv at skifte de kabinefiltre. 

Jeg tænkte jeg ville prøve selv. Har filtre og adskildt indtil jeg kommer til dæksel på kabinefiltre.........

Men det ligner sgu ikke den DIY som Tesla har lagt op. Der er ingen skrue, og som jeg ser det ude fra så kan filtrene klart ikke skride nedad, som på video. Det er muligt de kan skride op, når låget er taget af... Men som sagt der er ingen skrue, og kan ikke umiddelbart se hvordan man skal tage låget af?

https://service.tesla.com/docs/Public/diy/model3/da_dk/GUID-DB0A1E3C-926E-498C-A2FD-A27B8421A471.html

1 minut og 12 sekunder inde i filmen....Har en mistanke om den video er fra en X

Ej heller er de orange kabler til HV på billedet hvor han skruer skruen ud. Men de viser længere nede at de ikke må bøjes eller være beskadiget. Kablerne sidder monteret på låget til kabinefiltrene, men kan nemt lirkes løse.

?? Skrue?

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 20 '23
Ice2EV
Ice2EV Jan 20 '23

Ingen skruer.

Den der dims med det gule for enden, er der hvor de orange ledninger var monteret på, altså der sidder en klips tingest som bare skubbes ned over den.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 20 '23
Ice2EV
Ice2EV Jan 20 '23

Damn.

Disregard..... låget sidder meget længere inde end jeg havde forestillet mig. 

Kiggede 9 youtube videoer, og de sagde alle at der var en skrue.........Men den sidste sagde også følg de orange kabler til toppen, så passerer de lige forbi skruen og låget der sidder meget længere inde end man forventer.

webercarbmann
webercarbmann Jan 20 '23
Citat fra Ice2EV

Damn.

Disregard..... låget sidder meget længere inde end jeg havde forestillet mig. 

Kiggede 9 youtube videoer, og de sagde alle at der var en skrue.........Men den sidste sagde også følg de orange kabler til toppen, så passerer de lige forbi skruen og låget der sidder meget længere inde end man forventer.

....Skruen sidder noget bøvlet på de ældre modeller.  Det er vist rettet på de nyere.   

Pensionisten
Pensionisten Jan 20 '23
Her er en vejledning til skift af pollenfilter på M3, se under klimakomponenter. https://service.tesla.com/docs/Public/diy/model3/da_dk/
Ice2EV
Ice2EV Jan 20 '23

Det var en sjov tråd med næste kun mig selv ;-)

Ja den sidder langt inde foroven og forude.

Bemærke så at der manglede en klips fra sidst. Men har ranger på besøg om 12-14 dage til udskiftning af ledningsnet til bagklap på recall samt tilse forsædet, som mister forbindelsen når fruen kører den helt frem og op, altså i yderpositionen. Har været nede og ligge med hovedet under sædet, men kan ikke umiddelbart se nogen stik der sidder løse.

Har i perioder sådan en lyd, som om der sidder et blad i ventilatoren, men det er kun til en start, fandt ikke noget. Overvejer at bede ranger kigge på det. Har ellers monteret sådan et gitterværk i indsuget.

Ice2EV
Ice2EV Jan 20 '23

Minus ved den jeg troede det var, og pil til der hvor det reelt var. Skruen sidder oppe for oven, ikke i syne før du har hovedet helt derinde.

cth
cth Jan 20 '23

Det ligner dengang jeg skulle skifte en plastic dims til luftspjæld på min octavia... skrækkeligt sted uinde bag handskerum.

jth
jth Jan 21 '23
Jeg skiftede mine filtre på en 2019 Model 3 LR selv ved at følge videoen sidste år. Det tog 30-40minutter. Jeg er ikke Yoga-instruktør så var lidt udfordret på min krops fleksibilitet :)
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 21 '23

Send gerne et link til den bedste video af udskiftningen.

Ice2EV
Ice2EV Jan 21 '23

@Gustavsfar Der er mange videoer på youtube, kan ikke lige identificere den der hjalp mig.

Men jeg vil umiddelbart sige at hvis man kigger Tesla's instruks, og så lige kigge mit sidste billede med de margenta påskrifter, så går det hurtigt som @jth skriver.

Hvis man er faret vild og tror det er den forkerte aftegning, så tager det 3-4 timer!