Loading...
dk

Er opladning af Model S hurtigere syd for Danmark? | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Jan 20 '23

I de mange timer man tilbringer på SuC er der heldigvis Teslaejere, der gerne vil dele deres erfaringer. Således havde jeg en snak med en Model S 2015 ejer, som tit kørte i Europa og oplevede, at hans bil ladede hurtigere og med flere kW end den gør herhjemme. Også selv om den begge steder er varm.

Er der andre der har lignende oplevelser? Jeg kan tilføje, at min Model S fra 2015 lader lige langsom i Danmark og Sverige.

P85DK
P85DK Jan 20 '23

Jeg tror ikke det har så meget med land som den enkelte ladelokation at gøre.

Middelfart er notorisk langsom, Køge og Slagelse en my hurtigere, mens Fredericia og Randers har lidt mere i sig. Middelfart, Køge og Slagelse er gen 1 og 2, mens Fredericia og Randers er gen 3.

Busdorf i Tyskland har både gen 2 og 3 og der er gen 3 hurtigere, selv på en 2015'er

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 20 '23
Har kørt et par gange til Spanien og retur og syntes ikke jeg kan genkende at der er lande der er hurtigere.
MOS
MOS Jan 20 '23

Det har intet med breddegraden at gøre (allerhøjest indirekte).

Det handler om State og Charge og batteritemperatur, hvilket igen afhænger af din motorvejsfart, længden af kørte strækning og udetemperaturen (som ofte alle er højere sydpå) samt evt. tidligere hurtigladning på samme tur.

Og ja, så kan der som P85DK skriver, være begrænsninger i ladestanderen. Det gælder Tesla SuC såvel som alle andre ladere.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 20 '23
Ledsager
Ledsager Jan 21 '23

Kirke Såby SuC er ikke hurtigere end Køge har jeg opdaget. På trods af at den er ny og ikke med særligt mange brugere.

webercarbmann
webercarbmann Jan 22 '23
Citat fra Ledsager

Kirke Såby SuC er ikke hurtigere end Køge har jeg opdaget. På trods af at den er ny og ikke med særligt mange brugere.

Jo hvis du har en nyere bil der kan acceptere op til 250kw er V3èrne i Kr Såby hurtigere end V2èrne i Køge.  Kører du i en gammel TMS er hastigheden den samme lave dikteret af bilen.   

cth
cth Jan 22 '23
Quote from HemligNemlig Har kørt et par gange til Spanien og retur og syntes ikke jeg kan genkende at der er lande der er hurtigere.

Du har jo som du skriver kørt sydpå nogle gange.

Hvad er gennemsnitsforbruget på sådanne langture? 

HemligNemlig
HemligNemlig Jan 22 '23
@cth, hmm det har jeg ikke noteret men jeg kan se på Tesla appen at jeg i juli måned ladede 1430kwh inkl forbruget i Spanien som ikke var på suc.
Der er små 2700km hver vej men har ikke noteret hvor meget jeg kørte ved siden af mens jeg var dernede hele juli måned.
Håber det trods alt kan give dig en ide om det.
Ice2EV
Ice2EV Jan 22 '23

Mener vi lå på omkring 190 Wh/km på en rundtur til Spanien på 2700 km plus de løse kørsel i området i en 3LR.

Kørte ikke voldsomt hurtigt, men holdt vel 135 i snit på motorvejen, og 300'ish km imellem SuC'erne.

Det var dog ikke alverden kørsel, idet der på tidspunktet fortsat var corona, og så opholdt vi os hellere i egen pool end på bar. Så kun shopping og ellers intet.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 22 '23