Loading...
dk

Frunk | Tesla Forum

Danbra56
Danbra56 Jan 26 '23

Min frunk på TM3  åbner ikke, motoren kører men den springer ikke op hvordan får jeg den åbnet. Det er ikke 12v batteriet.  Jeg er ved at løbe tør for sprinklervædske. Hjælppppp.  

Derider
Derider Jan 26 '23

Har du garanti på bilen? Bør du køre forbi Tesla. 

Hvis kablet er intakt og sidder i krogen som det skal kan det lade sig gøre at trække i det nedefra hvilket ikke er så nemt. Er du sikker på at hjælmen ikke kan springe op? Du har nok prøvet lidt af hvert - hvis du trykker lidt/blødt ned samtidig med at du åbner via app - måske er du heldig.

Hvis kablet er knækket eller hoppet af låse mekanik - er der kun en vej og det er at lave et hul i hjælmen  - medmindre Tesla har ændret mekanik meget siden 2020 model - det er sket for mig i forbindelse med eftermonteret auto frunk åben/luk hvor kablet røg af låsemeknik. Derfor søg hjælp medmindre du er god til at lave biler. 

KimT
KimT Jan 26 '23

Havde problemet med min S’er på et tidspunkt. Kunne åbne den ved at trykke let ned på hjelmen og så åbne den via app’en samtidig. 
tesla justerede låsen ifm med en recall og det løste det

MOS
MOS Jan 26 '23

Det kan være, at låsen skal smøres.

Jeg har selv lidt bøvl med min S'er. Den springer ikke helt op hver gang, fordi låsen slipper ikke helt, så den står bare på klem, men er stadig låst. Hvis jeg åbner 2 gange i træk, kan den som regel åbnes.

Nogle gange brokker den sig også over, at den tror, den ikke er lukket, selvom den tilsyneladende er lukket. Hvis jeg åbner den og lukker den igen, så hjælper det som regel.

Tror det skyldes manglende smøring. Det kan naturligvis også være noget andet på din bil.

bskaarup
bskaarup Jan 27 '23

Jeg har oplevet det to gange og har derfor fået skiftet begge aktuatorer.

Begge gange kunne mobil service gøre det og der var uden beregning.

M3 FRUNK LATCH ACTUATOR PRIMARY RELEASE (1098789-00-D)

FRUNK ACTUATOR SECONDARY RELEASE (1098790-00-D)

Tarrild
Tarrild Jan 27 '23

Jeg havde samme problem på min S'er. Fik Tesla til at smøre den og derefter har den virket upåklageligt. Tror de tog 400kr for det. 

Quote from MOS

Det kan være, at låsen skal smøres.

Jeg har selv lidt bøvl med min S'er. Den springer ikke helt op hver gang, fordi låsen slipper ikke helt, så den står bare på klem, men er stadig låst. Hvis jeg åbner 2 gange i træk, kan den som regel åbnes.

Nogle gange brokker den sig også over, at den tror, den ikke er lukket, selvom den tilsyneladende er lukket. Hvis jeg åbner den og lukker den igen, så hjælper det som regel.

Tror det skyldes manglende smøring. Det kan naturligvis også være noget andet på din bil.

Danbra56
Danbra56 Jan 27 '23

Tak for indput, den vil, kan ikke åbne, har bestilt en ranger. Der er også det første der er gået i stykker på  3 1/2 år så var der vist også en bagrude der blev skiftet, men det var på garantien. 

baldur
baldur Jan 31 '23
Det skete også for mig. Det er vist bare en møtrik der skal spændes. Lavet uden beregning hos Tesla.