De fabriksmonterede 19" Hankook Ventus S1 Evo3 sommerdæk ligner ikke noget der bør køre en sommersæson mere.
Jagten går ind på at finde et sæt nye sommerdæk.
Har ikke på nogen måde følt at Hankook dækkene var dårlige, men har førhen altid bare været lidt en Michelin fanboy. Der sidder fx CrossClimate på 19" vinterdækkene. Synes at jeg, da vi fik bilen, læste en del hadske indlæg vedr. Hankook dækkene, men synes nu ikke det er mit indtryk af dem. Igen så har jeg med Model 3 også kun CrossClimate at sammenligne med.
Er Michaelin Pilot Sport 4S bare det overall bedste sommervalg? Når jeg skriver overall bedst så mener jeg bedste mix af sport, dB, og lavest W/km.
Regner med at få udført en afbalancering når jeg har monteret de nye sommerdæk. Fik det udført 2 1/2 år siden, da jeg fik andre fælge m. nye CrossClimate på og der blev da justeret en hel del (af Tesla).
TILFØJET: Når nu TPMS ventilerne på sommerdækkene er de originale (4 år gamle), er jeg så idiot hvis jeg ikke får skiftet disse også? Er der ikke noget med at batterierne kun holder 5-6 år? Med vintersutterne var jeg heldig at finde et godt tilbud på eBay som Model 3 fint registrerer.