Loading...
dk

Ventilation blæser pludselig kold luft ?? | Tesla Forum

TJ1
TJ1 Mar 2 '23
Gennem lidt tid har jeg oplevet følgende i min model s 2015.

Alm kørsel temperatur i ca 45 minutter. Pludselig begynder der at blive koldt. Der kommer nu kold luft ud enten via begge sider i ventilationen af bil eller blot i den ene. Selv om jeg skruer op og ned skiftevis i den ene og anden side bliver det ved med at være kold luft. Ikke som i ekstremt kold fra ac men som kølig luft.

Ind i mellem kn jeg høre der synes at være noget bevægelse af noget indstilling af ventilations motor/spjæld der kører længe i bilen.

Jeg husker på gamle VAG biler, at der var 4-6 små spjæld på nogle elmotor med nogle potientiometre der blev slidt. Disse styrede varm og kold luft strømmene

Nogen der har oplevet dette og evt udbedret ?

Man kan jo gost et svagt øjeblik savne sin gamle vag-com tilslutning for at få fejludlæst og gå i gang med t udbedre via lidt Alm reservedele.

Det er jo forventet blot en lille elmotor eller en sensor
KimT
KimT Mar 2 '23

Kan du ikke bare gå i service mode ?

Mener at have set et billede som viser oversigten over hele AC systemet inkl den enkelte spjælp.

YESTES
YESTES Mar 2 '23

Og hvordan kommer man i servicemode? Kræver det ikke en tesla medarbejder kode?

KimT
KimT Mar 2 '23

Der ligger masser af videoer. Det burde være ens for en gammel S : https://www.youtube.com/watch?v=fVWfmvgDtaY

YESTES
YESTES Mar 2 '23

OK det har jeg ikke prøvet endnu - men i morgen ;-) tak for info.

Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '23

Har ikke en S. Men har du prøvet at resette vognen, og se om diverse hickups forsvinder.

 

Har gennem tde sidste 4 år haft reset behjovet 6-9 gange. Mest de første 3-4 måneder, hvor den også kunne gå i sort af sig selv. Det er ophørt med tiden. 2 gange har det været hard reset/power down i samarbjde med Tesla online service.

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 3 '23