Loading...
dk

TPMS ventiler sælges | Tesla Forum

Maho
Maho Dec 24 '14
Hej alle
Jeg købte et sæt 21" turbine for et par måneder siden som skal bruges som sommerfælge. Med tilhørende originale TPMS sensorer med. Men ak, de er ikke kompabilitel med min nye model S, da den har den nye hardware :-(
Så derfor er ventilerne hermed til salg. Nypris 4000. Jeg er tilfreds med 1000 kr. Skriv en PM hvis interesse. God jul :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Dec 24 '14
Plar
Plar Dec 25 '14

Hej Maho. kan du sende dem til 1000kr m post dk så mobilpayer jeg dig de 1000 kr

Maho
Maho Dec 25 '14
Hej Per.
Deal! :-) har sendt dig en PM :-)
Claus8930
Claus8930 Jan 4 '15

Nogle der ved hvordan man kan se forskel på de nye og gamle TPMS sensorer?

Har bestilt en P85D, og købt et sæt brugte fælge herinde, men det er jo højst sandsynlig med de gamle sensorer?!

 

kajakaj
kajakaj Jan 4 '15

Billeder af hhv. gl. og ny TPMS-ventiler. Lidt svær at se forskel på, når de er monteret.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 4 '15
Lyngedrengen
Lyngedrengen Jan 4 '15
Hej Kajakaj

Er du bekendt med om der er funktionalitets forskelle eller hvad årsagen er til skiftet af TPMS (så meget gerne man kunne få besked om, hvilket dæk der ikke var til ønsket tryk og om der er for meget eller for lidt) :-)

VH
Jan
kajakaj
kajakaj Jan 4 '15

De nye ventiler sidder på biler der leveres med adaptiv fartpilot, kamera, radar og sensorer. Det burde dog ikke umiddelbart være årsagen til at man har valgt nye ventiler. De andre ting du efterlyser - at TPMS kan give mere nøjagtige oplysninger er nok mere sandsynligt og noget der måske kommer i en senere softwareopdatering til dem der har hardwaren til det.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Jan 4 '15
Mange tak for svaret. Har bestilt 85D og har ikke en Tesla i forvejen, så glæder mig! :-)

Og så vil det da kun være en bonus om TPMSen blev lidt mere detaljeret ;-)

VH
Jan
Claus8930
Claus8930 Jan 20 '15

Er der nogle der ved om man kan købe de nye TPMS sensor uoriginale (og evt. hvor) eller skal det være Tesla´s originale?

 

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 21 '15
Har du hørt tesla hvad de skal have for dem?
kajakaj
kajakaj Jan 21 '15

Der står Tesla på de nye TPMS, så tvivlsomt om de kan købes andre steder end ved Tesla

Claus8930
Claus8930 Jan 21 '15

Ringende til Tesla. De ville have 1535 kr. alle 4 stk. Så det var jo ikke så dyrt :)

Desværre vidste de ikke om de kunne kode dem uden at bilen var til stede. Det ville de så undersøge i dag og ringe tilbage til mig. Jeg skal nok lige oplyse om svaret når jeg får besked.

kajakaj
kajakaj Jan 21 '15

@Claus8930: Uhørt billig pris du har fået. Her er et klip fra et tidligere indlæg fra LarsR med prisen ved Tesla på de gamle TPMS: (det kan være stykprisen du har fået, eller også er deres egne TPMS bare så meget billigere)

~~Tesla leverer til gengæld TPMS til ca. 4 x kr. 1.100,-

 

Maho
Maho Jan 21 '15
De ca 1500 for 4 er korrekt pris forvde nye!
Gustavsfar
Gustavsfar Jan 21 '15

Det var også ca. den pris jeg blev oplyst om for en måneds tid siden da jeg talte med Sebastian fra Tesla. De nye sensorer er åbenbart en del billigere end de gamle.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jan 21 '15
Jesperbang
Jesperbang Mar 9 '15

Jeg har også fået en pris fra Sebastian, og han sagde for ca 4-6 uger siden at jeg skulle regne med en 350-400 pr stk, så det passer sikkert meget godt.

der hvor jeg nok køber mine nye 22, levere de også mine fælge med TPMS som er incl i den pris jeg har fået, og de siger de passer til Tesla, så det håber jeg. :)

Jesperbang
Jesperbang Mar 9 '15

Jeg har også fået en pris fra Sebastian, og han sagde for ca 4-6 uger siden at jeg skulle regne med en 350-400 pr stk, så det passer sikkert meget godt.

der hvor jeg nok køber mine nye 22, levere de også mine fælge med TPMS som er incl i den pris jeg har fået, og de siger de passer til Tesla, så det håber jeg. :)

Genild
Genild Mar 9 '15
Jeg synes nu at det virker vildt billigt, at man kan købe PMS-ventiler for mindre end 400kr.

Lige nu er jeg bare i tvivl om to ting: Hvordan installeres de? Og giver de den forventede ro?

Hilsen Lars, som ikke kunne nære sig
Hookmaker
Hookmaker Mar 9 '15

@Genild, jeg kender Baofengs grossist pris på de gamle, og de kan sagtens sælges for 400,- . Jeg tror næppe Teslas nye mexikanske er dyrere - det ville være et skud i foden for Tesla....;-)

De skal installeres hos et dækfirma (men man kan vel godt gøre det selv?), - om de giver ro, hmmm, det ved jeg endnu ikke - de giver ihvertfald fred, for hvis du ikke har dem på har du en konstant advarsel i bilen som ikke kan fjernes, men det er jo et lovkrav. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 9 '15
Raymond
Raymond Mar 9 '15

@Hook - læs lige Lars indlæg igen - PMS-ventiler ;-)

 

Sider: 1 2 »