Loading...
dk

Isfjerner/De-icer på håndtag, låseport, vindueslister? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Jan 7 '24
Jeg har I disse dage nogle udfordringer med at komme ind i bilen og også åbne ladeport... Vil det være ok at bruge fx denne her på chromelister/vinduer, håndtag og ladeport? , https:///...K_D_BwE&gclsrc=aw.ds
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jan 7 '24
Ice2EV
Ice2EV Jan 7 '24

Såvidt jeg kan se er et Ethanol, glycol, og andre produkter i samme klasse der er indmad i den dunk.

Derfor kan jeg ikke umiddelbart se, der skulle være noget til hinder for at den kan bruges.

Spændende at det står det kan virke forebyggende..... Tænker det er fordi det kan have en vand fortrængende effekt. Er der ingen vand, så er der ikke noget der fryser.

Vildgut
Vildgut Jan 7 '24
Ja enig... Det må jeg hellere få testet så. Har dog haft bilen i 4 år... Og først rigtigt i år det har givet problemer. 
MOS
MOS Jan 7 '24

Det har måske også noget at sige, hvor gamle eller hvor god stand gummilisterne er i. Jeg har givet mine silikone, men jeg synes desværre ikke rigtig, det har gjort nogen synderlig forskel.

P85DK
P85DK Jan 7 '24

Jeg oplever ikke at vinduerne hænger fast i gummilisterne, men at isdannelse ved kromlisten gør at vinduet ikke går ned som det skal. Der er det desværre ikke muligt at rigtig bruge noget, da det så vil komme ud over hele vinduet når man ruller vinduet op og ned. Så vinduet hænger fast i øverste kromlister når man vil åbne og vinduet havner ude på kromlisten når man lukker døren.

Til gummilisterne bruger jeg 'Sonax Gummipfleger'

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 7 '24
P67
P67 Jan 8 '24

Havde samme problem med at åbne døre og ladeport, og det skyldes helt klart det fugtige vejr efterfulgt af hård frost. Min løsning var at låne fruens hårtørrer og bruge den til at optø hele vejen rundt om vinduer. Det var rimeligt effektivt men kræver selvfølgelig at man har adgang til strøm hvor bilen holder.

Har i øvrigt oplevet at hele skærmkassen blev fyldt med 'slush-ice' (=våd saltholdig sne) og det er helt sikkert et punkt man skal være opmærksom på da meget hård frost vil omdanne slush-ice til egentlig is, og så er der ikke mulighed for at hjulet kan vandre op og ned med affjedringen. Det kunne resultere i at skærmkassen bliver det svage punkt der må give sig.